ستاد ملی بازآفرینی شهری پس از یک سال احیا می‌شود؟

وزارت راه و شهرسازی در پیشنهادی به کمیسیون زیربنایی دولت خواستار ایجاد تغییراتی در ساختار ستاد ملی بازآفرینی شهری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد ملی بازآفرینی شهری که به پیشنهاد عباس آخوندی وزیر مستعفی راه و شهرسازی و با مصوبه هیئت دولت در سال ۹۳ به عنوان بخشی از آیین نامه اجرایی ماده ۱۲۰ قانون برنامه ششم توسعه ایجاد و با استعفای آخوندی و روی کار آمدن مدیران جدید در وزارت راه و شهرسازی کنار گذاشته شده بود، قرار است بار دیگر با ساختاری جدید احیا شود.

به نظر می رسد این تصمیم جدید وزارت راه و شهرسازی برای احیای ستاد ملی بازآفرینی شهری پس از گذشت حدود یک سال از آغاز وزارت محمد اسلامی، در پی بروز مشکلات متعدد در حوزه نوسازی بافت های فرسوده و رفع مشکلات حاشیه نشینی اتخاذ شده باشد که نشان می دهد وزارت راه و شهرسازی به تنهایی نمی تواند مشکلات این حوزه را مرتفع کند و نیازمند همکاری بین دستگاهی است.

این وزارت خانه پیشنهاد جدیدی به کمیسیون زیربنایی هیئت دولت ارائه کرده که بر اساس آن قرار است وزارتخانه های آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و جهاد کشاورزی نیز به ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار اضافه شوند.

همچنین بر اساس یکی از مهمترین بندهای پیشنهاد جدید وزارت راه و شهرسازی به هیئت دولت، در صورت تصویب سازمان برنامه و بودجه مکلف به تخصیص بودجه به ستاد بازآفرینی شهری و شهرداری ها می شود تا در قالب بودجه سنواتی، برنامه ششم توسعه در خصوص نوسازی بافت های فرسوده اجرایی شود.