شریعتی:با اعمال نظارت با گران‌فروشان مصالح ساختمانی برخورد شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تفاوت فاحش قیمت مصالح ساختمانی در بازار با قیمت تمام شده در درب کارخانه قابل قبول نبوده و لازم است نظارت شایسته ای در این حوزه اعمال شود.

به گزارش ساختمان آنلاین: غلامرضا شریعتی با اشاره به علل گرانی قیمت مصالح ساختمانی و راهکارهای کنترل آن، بیان کرد: متاسفانه در بحث قیمت مصالح ساختمانی شاهد هستم که قیمت تمام شده کالا در کارخانه با آنچه که در بازار به فروش می رسد تفاوت فاحشی دارد. به عنوان مثال قیمت تمام شده سیمان در درب کارخانه یک پنجم آن چیزی است که در بازار به دست خریدار می رسد و متاسفانه نظارتی در این حوزه نیز اعمال نمی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر بخشی از این گرانی به محتکران باز می گردد که باز هم باید نظارت جدی بر توزیع اعمال شود. لازم است که دستگاه های نظارتی محکم با متخلفان برخورد کنند. ما از نظر اغلب مصالح کمبودی در بازار نداریم و حتی مازاد بر نیاز داخل تولید داریم. فلذا مشکلات پیش آمده از سوی عده ای سودجو است که اگر دستگاه های نظارتی با جدیت ورود کنند این آشفتگی حل خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است نظارت شایسته ای بر بازار اعمال شده و با گران فروشی مصالح ساختمانی برخورد کند. اکنون مصالح ساختمانی متناسب با نیاز در داخل کشور وجود دارد و نیازمند مدیریت صحیح و نظارت دقیق بر نحوه توزیع می باشد. مصالح ساختمانی باید با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد.