طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن در دستورکار مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن در این کمیسیون خبر داد.

 

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، در تشریح جزئیات دستور کار هفته جاری این کمیسیون، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بررسی طرح دو فوریتی جهش تولید و رونق مسکن با حضور کارشناسان مربوطه در دستور کار روز یکشنبه اعضای کمیسیون عمران قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسکن تابعی از از عرضه و تقاضا است، افزود: در سال‌های گذشته مسکن متناسب با نیاز کشور عرضه و تولید نشده و همین امر به وضعیت کنونی بازار مسکن منجر شده است؛ تقاضای خیل عظیمی از مردم موضوع مسکن است و در بهترین شرایط ما 300 هزار واحد مسکونی در کشور تولید می‌کنیم در حالیکه نیاز کشور بر اساس برآورد کارشناسان بیش از 900 هزار واحد است.

عضو کمیسیون عمران درباره این طرح گفت: طرح جهش تولید و تأمین مسکن جهت مدیریت زمین، پرداخت تسهیلات بانکی با سود کم، عرضه مصالح ساختمانی ارزان قیمت را دنبال می‌کند.

یوسفی با اشاره به دستورکار روز سه‌شنبه این کمیسیون اظهار داشت: بیژن زنگنه وزیر نفت با حضور در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون عمران، گزارشی را درباره عملکرد طرح‌های توسعه‌ای وزارت نفت و عملکرد بند (و) تبصره 1 قانون بودجه سال 99 ارائه خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز(چهارشنبه 19 شهریور) دو فوریت طرح جهش تولید و تأمین مسکن را با 169 رای موافق، 33 رای مخالف و 8 رای ممتنع از مجموع 233 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.