طرح های عمرانی وزارت راه دارای پیوست رسانه ای می شود

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به نشست ها و پیگیری های شورای اطلاع رسانی دولت، از در نظر گرفتن پیوست رسانه ای طرح های عمرانی در زمان انعقاد قراداد در آینده خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وحید قربانی در نشست شورای هماهنگی مدیران ارتباطات و اطلاع رسانی زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی در استان خراسان رضوی عنوان کرد: ساخت ۱۰ درصد ظرفیت چهارمیلیونی طرح نهضت ملی مسکن و پروژه های عظیم حمل و نقل از جمله احداث ۱۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سه سال آتی و تکمیل آزادراه حرم تا حرم در استان خراسان رضوی از جمله طرح های مهم وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه نشست شورای روابط عمومی های زیر مجموعه های این وزارتخانه در استان خراسان رضوی اعلام کرد: جشنواره ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با شرکت ۲۵۰ روابط عمومی تابعه برای ارزیابی عملکرد ۱۴۰۱ برگزار می شود.
وی افزود: نقاط قوت و ضعف روابط عمومی های تابعه وزارتخانه را به صورت کلی و با نگاهی عادلانه خواهیم سنجید و در بازه های زمانی مشخص واحد های برتر و پرتلاش را معرفی خواهیم کرد.

قربانی با بیان اینکه رصد و پایش عملکرد همه استان ها به صورت جدی و تخصصی صورت خواهد گرفت، گفت: عملکرد هر استان و سازمان را با توجه به بضاعت و ظرفیت های موجود در اختیارشان ارزیابی خواهیم کرد.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: عملکرد شورای هماهنگی روابط عمومی های استان در ایجاد هم افزایی و هماهنگی برای ÷یشبرد امور ارتباطای و اطلاع رسانی دارای اهمست مضاعف است و عملکرد صحیح و دقیق آن می تواند بسیار مفید بخش باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کرد تا ذهن ها را اقناع کرد، ادامه داد: این شورا زمانی موفق خواهد شد که به صورت جدی به آن اهتمام ورزیده شود و همه مدیران ذیل آن ظرفیت های خود را برای استفاده سایر سازمان ها در اختیار آنها قرار دهند.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به موضوع نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور در خصوص مسکن ما تکلیف بزرگی در این حوزه داریم؛ بخش عظیمی از این تکالیف بر عهده بخش های اجرایی وزارتخانه بوده و اقناع افکار عمومی در خصوص این طرح بر عهده روابط عمومی ها است.

قربانی با اشاره به جلسه اخیر شورای اطلاع رسانی دولت اظهار کرد: این شورا پیگیر نهایی شدن و ابلاغ موارد مربوط به در نظر گرفتن شدن پیوست رسانه ای برای پروژه های عمرانی است که با تعیین درصدی از هزینه اجرای یروژه به موضوع ارتباطی و اطلاع رسانی بخش عمده ای از مشکلات حوزه های ارتباطات و اطلاع رسانی حل خواهد شد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر ارتباط با مردم و برگزاری همایش جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه گفت: مردمی بودن، پاسخگویی سریع تکلیف و وظیفه ماست و باید در این خصوص از تمامی امکانات خود استفاده کنیم.

در ادامه این نشست عباس یوسف زاده مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تقدیر و تشکر از فعالیت روابط عمومی های سازمان های تابعه در سطح استان گفت: دغدغه های روابط عمومی ها در خصوص ایجاد بسترهای لازم برای سرعت بخشیدن به فعالیت هایشان کاملا درست و قابل قبول است و ما نیز به عنوان مدیران مجموعه های استانی باید زمینه را برای بهبود فعالیت های رسانه ای و روابط عمومی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی ها باید فعالیت های سازمان های خود را نشان دهند بیان داشت: ایجاد بارقه های امید در دل مردم با انتشار فعالیت های سازمان های مختلف توسط روابط عمومی ها صورت می گیرد به شرطی که آن سازمان کاری کرده و حرفی برای گفتن داشته باشد.

یوسف زاده ادامه داد: ما و همکارانمان در حوزه فنی در تلاشیم تا ماموریت هایی که به ما محول می شود را به گونه ای انجام دهیم که مردم از عملکرد ما ناامید نشوند.

در ادامه این نشست نصر سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: در حوزه تجهیزات دغدغه همکاران قابل درک است که در این خصوص اقداماتی با پیگیری مدیرکل استان در حال انجام است.

وی بابیان اینکه آموزش نیروی انسانی در حوزه روابط عمومی باید به صورت جدی مدنظر قرار بگیرد، گفت: برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای همکاران در حوزه روابط عمومی یکی از خواسته های ما از حوزه روابط عمومی وزارت خانه است.

نصر با اشاره به مقوله بودجه خاطرنشان کرد: تعیین و تعریف ردیف بودجه در برنامه های کلی که در وزارت خانه مورد تصویب قرار می گیرد از جمله مهم ترین مسائل حوزه کاری ما برشمرده می شود.

سرپرست اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: سرعت یکی از اساسی ترین مقوله های کار رسانه بر شمرده می شود بنابراین باید پیش نیازهای ابتدایی برای سرعت بخشیدن به فعالیت های روابط عمومی ایجاد شود.

در این نشست جعفری مدیرروابط عمومی فرودگاه هاشمی نژاد مشهد با بیان اینکه امروز روابط عمومی ها نیازمند پشتیبانی و حمایت کامل هستند گفت: برای تولید یک محتوای رسانه ای با کیفیت نیازمند تجهیزاتی هستیم که بتواند نیازهای ابتدائی ما را در زمینه تولیدات رسانه ای برآورده کند.

مدیرروابط عمومی فرودگاه هاشمی نژاد مشهد با اشاره به ظرفیت های موجود در فرودگاه مشهد خاطرنشان کرد: قطعا باید توجه به تمامی روابط عمومی های سطح کشور صورت بگیرد اما قطعا فرودگاه مشهد با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بالفعل و بالقوه موجود در آن نیازمند توجه جدی است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد فضای کار موجود اما بودجه کافی در اختیار نیست گفت: در حوزه فرهنگی میزان بودجه به قدری کم است که نمی توان با آن به تمامی وظائف محوله در حوزه فرهنگی به صورت کامل پرداخت.

جعفری با تاکید بر اینکه بسیاری از روابط عمومی ها با استفاده از هنر و مهارت خود معضل کمبود بودجه را پشت سر می گذارند گفت: روابط عمومی ها خود را موظف به اطلاع رسانی دقیق، شفاف و سریع می دانند اما برای انجام این وظیفه نیاز به امکاناتی دارند.

در ادامه این نشست حسین نژاد مدیر روابط عمومی شهر جدید بینالود اظهار داشت: فعالیت های بسیاری خوبی توسط سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی در حوزه عمرانی شکل میگیرد اما در نظر نگرفتن بودجه خاص برای به تصویر کشاندن عملیات اجرائی و پروژه های در دست سبب شده تا مردم با بخش کمتری از فعالیت های این وزارت خانه آشنا شوند.

وی عنوان کرد: مدیران در حوزه های عمرانی به دنبال فعالیت هایی هستند که به صورت فیزیکی رخ داده و قابل مشاهده باشد در صورتی که اگر صدها ساختمان ساخته شود اما نتوانیم آنها را به مردم نشان دهیم عملا در این کار شکست خورده ایم.

وی با بیان اینکه جایگاه سازمانی برای بسیاری از مدیران روابط عمومی همچنان در نظر گرفته نشده است، گفت: امروز حضور افراد غیرمتخصص در برخی از بخش های روابط عمومی سبب رنجش نیروهای متخصصی است که تلاش می کنند تا فعالیت حرفه ای از خود برجای بگذارند.

وی با انتقاد از نگاه برخی مدیران به شهر جدید بینالود گفت: در بسیاری از سفرهای مدیران کشوری به استان خراسان رضوی ما شاهد آن هستیم که تمامی توجهات به سوی سایر مناطق می باشد این در صورتی است که در شهر جدید بینالود نیز ما از تمامی ظرفیت های خود برای پیشرفت و توسعه استفاده کرده ایم.

در ادامه این نشست فرهی مدیر روابط عمومی آزمایشگاه مکانیک خاک اظهار داشت: در روابط عمومی دارای مسئولیت هستیم اما هنوز جایگاه نداریم.

وی با بیان اینکه روابط عمومی بازوی اصلی مدیران سازمان ها هستند گفت: بسیاری از مدیران و وزرا در خصوص بهبود وضعیت روابط عمومی ها قول هایی دادند و هیچ خبری نشد اما امیدواریم مدیران کنونی در خصوص بودجه روابط عمومی ها تصمیم جدی بگیرند.

در ادامه این نشست طی حکمی از سوی وحید قربانی سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، مائده نصرآزادانی به عنوان رئیس شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع رسانی و قرارگاه رسانه ای نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی استان خراسان رضوی منصوب شد.