فعال سازی ایرتاکسی با ۱۰۰ فروند هواپیمای سبک

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هوانوردی عمومی در حال حاضر به دلیل نرخ‌گذاری تکلیفی فعال نیست و با کاهش هزینه‌های ناوبری هوایی، این هزینه‌ها تعدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عابدزاده در مراسم امضای تفاهمنامه توسعه هوانوردی عمومی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و معاونت فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: هوانوردی عموماً تاکنون به عنوان یکی از ارکان اساسی حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار نگرفته بود. اگر بخواهیم در بخش حمل و نقل هوایی عمومی به استانداردها توجه کنیم، بخش اقتصادی آن دچار خسران می‌شود.

وی ادامه داد: پس از سال ۶۱ که دولت وقت تصمیم گرفت به اقتصاد حمل و نقل هوایی ورود کند، نرخ‌گذاری تکلیفی را بر حمل و نقل هوایی تحمیل کرد که این اقدام زیان و خسران زیادی به همه بخش‌های این صنعت وارد آورد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: پیش از انقلاب ۳۰ فروند حمل و نقل هوایی عمومی و ۱۰۰ فروند حمل و نقل هوایی تجاری داشتیم که نشان می‌دهد حمل و نقل هوایی عمومی به عنوان پایه و اساس حمل و نقل تجاری کاربرد دارد.

عابدزاده گفت: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، زمزمه توسعه هوانوردی عمومی نیز به گوش رسید که قرار است بخش‌هایی که در این صنعت فعالند، به بخش عمومی نیز ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ فروند هواپیمای اولترا لایت یا فوق‌سبک داریم و قرار است با اجرای این طرح، فرودگاه‌های کوچک فعال شوند. همچنین دفتر مستقلی نیز در بخش هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی راه‌اندازی و مجوزهای آن نیز صادر شده است.