قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن آغاز به کار کرد

تهران- ایرنا- سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی با اعلام خبر آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن، گفت: از این پس مردم می‌توانند از یک مرجع رسمی اخبار نهضت ملی مسکن را دریافت کرده و درباره صحت و چند و چون آن دغدغه نداشته باشند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «امین کیانی» امروز در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی‌های حوزه مسکن که در بانک مسکن برگزار شد، هدف از آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای نهضت ملی مسکن پاسخگویی منسجم، اطلاع رسانی شفاف و ارائه عملکردها به صورت مستمر ذکر کرد.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی با اعلام خبر آغاز به کار قرارگاه رسانه‌ای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: اقدامات زیادی در بخش‌های مختلف نهضت ملی مسکن از ثبت نام تا ساخت و ساز و تحویل آن انجام می‌گیرد که نیاز است مردم بدون واسطه و به طور متمرکز از طریق یک مرجع رسمی اخبار مربوط به این طرح را که جزو یکی از پر دغدغه ترین برنامه‌های دولت است، دریافت کنند.

وی گفت: از این رو لزوم راه اندازی قرارگاهی برای این طرح بزرگ احساس شد که با اقدامات صورت گرفته اجرای این طرح امروز آغاز  شد.

کیانی درباره اهداف قرارگاه رسانه‌ای طرح نهضت ملی مسکن افزود: با اجرای طرح نهضت ملی مسکن و استقبال مردم نیاز به اطلاع رسانی صحیح در این حوزه بسیار احساس می شود.

این مقام مسوول گفت: با توجه به نیاز و دغدغه مردم و پراکندگی برخی اخبار که از سوی مراجع غیر رسمی در این حوزه به آن دامن زده می‌شود زین پس مردم می‌توانند از یک مرجع رسمی این خبر را دریافت کرده و درباره صحت وچند و چون آن دغدغه نداشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اهداف اصلی این طرح پاسخگویی به سئوالات مردم بوده که می‌تواند در اجرای طرح نهضت ملی مسکن که به دلیل گستردگی و همچنین پیگیری مردم اخبار آن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، کمک مهمی باشد.

به گفته کیانی مردم نیز می‌توانند نقطه نظرات و سئوالات خود را از این مرجع رسمی جویا شده و پاسخی مناسب و موثق دریافت کنند.

وی گفت: اولویت نخست وزارت راه وشهرسازی واگذاری زمین به مردم برای ساخت واحد مسکونی با توجه به آمایش سرزمینی است.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در نشست شورای هماهنگی ارتباطات و اطلاع‌رسانی بخش مسکن وزارت راه و شهرسازی که در محل ساختمان مرکزی بانک مسکن برگزار شد با اشاره به اینکه بانک مسکن در حوزه مسکن همواره پیشگام بوده است، گفت: امروز مسوولیت سختی بر دوش ما قرار دارد و اجرای مهم‌ترین شعار دولت یعنی مدیریت ساخت یک میلیون واحد مسکن در سال برعهده ماست.

وی ضمن اشاره به وضعیت مسکن مهر و تعهد دولت سیزدهم در اتمام و واگذاری مسکن‌های مهر باقی مانده، تصریح کرد: تامین زمین برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال کار بزرگی است که با تدبیر وزیر راه و شهرسازی، ایجاد بانک متمرکز زمین برای ثبت زمین های موجود و ثبت واگذاری آنها برای نخستین بار تشکیل شد.

سرپرست مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی با اشاره به لزوم تامین زمین، تسهیلات و ساخت مسکن بیان کرد: خوشبختانه طی شش ماه توانستیم سازوکار سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نهضت ملی مسکن را ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۶۰ هزار میلیارد بین بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات تقسیم شد که از سال آینده قرار است ۲۰ درصد به این مقدار افزوده شود.

کیانی بیان کرد: با توجه به جلوگیری از توسعه کلانشهرها، ایجاد شهرهای جدید و شهرک های مسکونی در کنار شهرک های صنعتی با توجه به آمایش سرزمینی و مراکز اشتغال در دستور کار گرفته است.