محدودیت و قیمت‌گذاری در مسکن نتیجه معکوس دارد

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان کشور با تأکید بر اینکه هر گونه محدودیتی در زمینه قیمت‌گذاری در مسکن و یا نظام اقتصادی اثرات معکوسی داشته و دارد، گفت: تعیین سقف اجاره‌بها موجب کاهش عرضه و ساخت و ساز می‌شود.
محدودیت و قیمت‌گذاری در مسکن نتیجه معکوس دارد

عباس زرکوب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا تعیین سقف اجاره‌بها می‌تواند به کنترل قیمت کمک کند، گفت: برای ایجاد اعتماد در جامعه باید روابطی در جامعه اجرا شود و وقتی نظام مدیریت کشور در برخورد با مردم و اقدامات شفاف عمل کنند، قطعاً شک نکنید که مردم نیز با این اقدامات آرام‌تر برخورد خواهند کرد و آن را خواهند پذیرفت.

زرکوب با اشاره اینکه هر گونه محدودیتی در زمینه قیمت‌گذاری در نظام اقتصادی کشور و بخش مسکن اثرات معکوس می‌گذارد، گفت: قطعاً با قیمت‌گذاری در مسکن که در اسلام بارها به مالکیت اشاره و آن را محترم دانسته، نتیجه عکس می‌گیریم، چرا که مسکن مثل بازار ارز نیست که بتوان در آن دخالت قیمتی کرد.

عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان کشور با اشاره به اینکه قطعاً وقتی محدودیت قیمتی برای اجاره‌بها در نظر گرفته شود عرضه و ساخت‌وساز مسکن هم کاهش می‌یابد، گفت: این پیشنهاد نشان می‌دهد که کار ناپخته‌ای است و تنها برای اینکه گفته شود برنامه‌ای برای کنترل اجاره‌ مسکن دارند، اجرا می‌شود.

زرکوب تصریح کرد: برای نظام‌دهی اجاره‌بها نظام به یک تأمل و تعمق همه‌جانبه است و باید دولت به عنوان تسهیل‌کننده و تشویق‌کننده نه به عنوان مداخله‌گر موجب گسترش و توسعه ساخت‌وساز برای پاسخگویی عرضه به تقاضا باشد.

وی افزود: قطعاً برای متعادل شدن بازار مسکن باید به سمت تولید مسکن و پاسخ به اقشار کم درآمد و متوسط حرکت کنیم.