مسکن باید به سمت صنعتی سازی برود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: راهکار احداث مسکن ارزان قیمت، صنعتی سازی ساختمان است اما متاسفانه تاکنون نتوانستیم اقدامات تاثیرگذار در این راستا انجام دهیم.

به گزارش اخبار ساختمان، جواد رحمتی در جلسه شورای مسکن استان، با بیان این‌که در طرح اقدام ملی سعی شده تا تجربه مسکن مهر که هدف فقط تولید مسکن بود، تکرار نشود، گفت: با توجه به وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت‌ها و استقرار ساخت‌وسازها در بخش خصوصی، تولید مسکن در طی چندسال گذشته انجام نگرفته که با تداوم این روند قطعا در راستای تولید مسکن و طرح اقدام ملی مسکن نیز به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی با اشاره به امضای چند قرارداد ساخت مسکن ملی در شهرستان تبریز و مراغه بیان کرد: متاسفانه قراردادهای سایر شهرستان‌ها تاکنون محقق نشده است.

رحمتی با تاکید بر قطعی کردن تعداد متقاضیان، گفت: از ابتدای شروع فراخوان ثبت‌نام تاکنون با ریزش متقاضیان رو به رو بودیم به طوری که تنها ۷۸۰ نفر یعنی کمتر از ۲۰ درصد ثبتنام کنندگان تاکنون باقی مانده‌اند.

وی افزود: شهر تبریز ظرفیت لازم جهت تولید مسکن بخش دولتی را ندارد و در خصوص واگذاری زمین از سوی سایر ادارات هم‌چون آموزش و پرورش نیز نمی‌توان توقع داشت.

وی با بیان این‌که شهر سهند، ظرفیت لازم برای ساخت مساکن ملی را دارد، گفت: قیمت تمام شده مسکن در این شهر پایین تر بوده و فاصله بین تبریز و سهند با اتمام پروژه بزرگراه تبریز_سهند به ۱۵ دقیقه کاهش می‌یابد.