مصالح ساختمانی تیرچه و بلوک ایلام غیراستاندارد است

ایلام – ایرنا – مدیرکل استاندارد ایلام با تاکید بر الزام استانداردسازی مصالح ساختمانی، گفت: برخی مصالح ساختمانی تولید شده در استان مانند تیرچه و بلوک بدلیل عدم وجود زیرساخت ها استاندارد نیستند.

به گزارش روابط عمومی استاندارد ایلام، مهناز همتی روز دوشنبه با بیان اینکه مطابق استاندارد تولید خرپای تیرچه به صورت قوس الکترونیکی با الکترود دستی ممنوع است، افزود: این موضوع سالیان متوالی است که عنوان می شود اما با توجه به عدم وجود زیرساخت در استان تیرچه غیر استاندارد و ناایمن در ساخت و سازها کماکان مورد استفاده قرار می گیرد.

همتی با اشاره به لزوم صنعتی سازی تیرچه در ایلام، تاکید کرد: در نیمه سال گذشته حرکت های مناسبی در راستای صنعتی سازی تیرچه انجام شده است اما سرعت پیشرفت کار توسط صنعتگران بسیار کند است و تاکنون این اداره کل موفق به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد به دلیل عدم تولید محصول در واحدهای مربوطه نشده است.

مدیرکل استاندارد ایلام خواستار سرعت بخشیدن به مرحله تولید آزمایشی واحدهای صنعتی تیرچه شد تا برخی از دغدغه های بکارگیری مصالح غیر استاندارد کاسته شود.

وی یادآور شد: سازمان نظام مهندسی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، شهرداری ها و همه دستگاه های اجرایی باید در ساخت و سازها در به کارگیری مصالح استاندارد از جمله تیرچه اهتمام و توجه ویژه داشته باشند و مسوولان مربوطه را ملزم به استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد کنند.

بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی فعال در ایلام زیر پوشش اداره کل استاندارد است.