مطالبه مردم بابت کاهش قیمت خانه/ ضرورت افزایش عرضه مسکن

مخاطبان سامانه فارسِ من با ثبت پویشی عنوان کرده‌اند که داشتن مسکن مناسب، حق هر فردی است اما در کشور ما با توجه به قیمت مسکن، فراهم کردن این حق انسانی دشوار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «‌قیمت مسکن را کاهش دهید‌» خواستار پیگیری این مسئله توسط خبرگزاری فارس شده‌اند.

بر این مبنا مخاطب ثبت‌کننده سوژه مذکور با اشاره به جزئیات مطالبه خود گفت: داشتن مسکن مناسب حق انسانی هر فردی است اما در کشور ما با توجه به قیمت مسکن فراهم کردن این حق انسانی دشوار شده است.

به گزارش فارس، اصل ۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است. دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.

مطابق نظر کارشناسان، بی‌توجهی به ساخت واحدهای مسکونی در 8 سال اخیر و ورود تقاضای سوداگری به دلیل سیاست غلط دولت‌ها از مهمترین دلایل افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر به حساب می‌آید.

خبرگزاری فارس تلاش کرده است در‌ موضوع تأمین مسکن مردم، همواره دغدغه‌مند عمل کرده و در کنار انتشار گزارش‌های کارشناسی و تحلیلی مختلف برای رفع مشکل مسکن در کشور، مطالبه از مسوولان را در دستور کار قرار دهد.

دولت سیزدهم پروژه نهضت ملی مسکن را دنبال کرده است و قطعا با اجرای این پروژه تأمین مسکن برای مردم سرعت می‌‌گیرد.

خروج مسکن از کالای سرمایه‌ای و متناسب شدن عرضه و تقاضا در بازار مسکن، می‌تواند عواملی برای کاهش قیمت ‌‌باشد.