معاون وزیر راه و شهرسازی: دولت به تعهدات خود در ساخت مسکن پایبند است

اردبیل-ایرنا-معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت به تعهدات خود در ساخت ۴ میلیون مسکن تا چهار سال آینده در کشور پایبند بوده و این امر به یقین قابل تحقق است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هادی عباسی روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن استان اردبیل اظهار کرد: وضعیت ساخت نهضت ملی مسکن در کشور مطلوب است اما باید تلاش شود عملیات اجرایی واحدهای مسکن تسریع شود تا این واحدها در زمان مقرر تحویل متقاضیان شود.

وی درباره برآورد قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: قیمت تمام شده مسکن بستگی به شرایط دارد به طوری که اگر واحدها بصورت یک طبقه و دو طبقه احداث شود ولو آسانسور هم نیاز نداشته باشد هزینه کمتری خواهد داشت.

عباسی با بیان اینکه واحدهای ویلایی با قیمت پایین و ارزان‌تر ساخته می‌شود، افزود: در مجموع طرح نهضت ملی مسکن رو به جلو است و برای ساخت مسکن با هزینه کمتر مقرر است بیشتر واحدهای یک طبقه حیاط دار در مناطق مختلف احداث شود چرا که هم ارزان‌تر است و هم سریع‌تر اجرا می‌شود.

وی گفت: یکی از مزایای احداث واحدهای ویلایی این است که اگر متقاضیان توان مالی برای تکمیل آن نداشتند می‌توانند آن را به صورت تدریجی تکمیل کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه عرضه و تقاضای مسکن با مشکلات عدیده ای روبروست، گفت: تا سال ۱۴۰۹ برای ۲۴ میلیون جوان که در سن ازدواج هستند باید ۱۲ میلیون مسکن ساخته شود.

عباسی با بیان اینکه بیش از ۶ میلیون مستاجر در کشور وجود دارد، افزود: مستاجران توان مالی برای تامین مسکن ندارند و امید است با اجرای نهضت ملی مسکن، نیاز همه اقشار جامعه تامین شود.

وی با اشاره به روند عملیات اجرایی واحدهای مسکن در استان اردبیل گفت: سالانه ۱۵ هزار و تا چهار سال آینده ۶۰ هزار واحد مسکن در استان اردبیل ساخته می شود.

عباسی یادآور شد:رونداجرای طرح ها مطلوب است و در برخی جاها هم مشکلات و نواقصاتی وجود دارد که مقرر شد این نارسایی‌ها برطرف شود.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هم در این جلسه خواستار تکمیل به موقع واحد های نهضت ملی مسکن در این استان شد و گفت: ۸۰ هزار مستاجر در استان اردبیل وجود دارد که توان لازم برای اجاره خانه را ندارند و خواسته همه آنها رها شدن از خانه‌های استیجاری و خانه دارشدن است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۳۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در این جلسه مشکلات ساخت مسکن و بافت‌های فرسوده شهری مورد بررسی قرار گرفت.