همایش «معماری و هنر اعتاب مقدسه در دوران معاصر»؛ ۷ و ۸ اسفند

دومین همایش «معماری و هنر اعتاب مقدسه در دوران معاصر»​ با حضور طراحان، ​استادکاران، ​معماران و مشاوران اماکن مقدس ایران و عراق ۷ و ۸ اسفند در مشهد مقدس برگزار می‌شود

همایش «معماری و هنر اعتاب مقدسه در دوران معاصر»؛ ۷ و ۸ اسفندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر علمی بخش هنر و آرایه‌های معماری این همایش گفت: این همایش به منظور تجمیع، تحلیل و ترویج معماری و هنر اعتاب مقدسه با حضور ۱۵۰ کارشناس و صاحبنظر این رشته در سالن همایش‌های بنیاد پ‍ژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

حسن بلخاری افزود: در این همایش تلاش می‌شود تجربیات عظیمی که در هزار سال گذشته در معماری اسلامی به کار گرفته شده است جمع بندی و حاصل نتایج نشست بستری برای طرح ایده‌های خلاق شود.

مدیر گروه مطالعات عالی هنر دانشگاه تهران با اشاره به پیشینه و قدمت آستان قدس رضوی در حوزه هنر و معماری اصیل اسلامی و شیعی افزود: می‌توان حرم مطهر رضوی را قطب هنر و معماری عتبات معرفی کرد.

بلخاری افزود: ​تجمیع و تحلیل تجربیات و دستاورد‌های حوزه هنر و معماری اعتاب مقدسه می‌تواند به عنوان الگو و ایده در جهان اسلام و مبنایی برای تشکیل مکتب هنر و معماری شیعی و اسلامی معرفی شود.

دبیر علمی بخش معماری و شهرسازی این همایش گفت: در این همایش تخصصی در پی مخاطب عام نبوده ایم و تلاش در شکل گیری مکتب هنر معماری شیعه داریم.