وزیر راه و شهرسازی باید در حوزه ساخت و ساز تخصص داشته باشد

نظری خانقاه، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کسی باید عهده دار وزارت راه و شهرسازی شود که در این حوزه تخصص داشته و کار کرده باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید غنی نظری خانقاه، در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: به دلایل بسیاری با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی مخالف هستم و از نمایندگان نیز تقاضا دارم که مخالفت کنند. اگر رییس جمهور تمایل دارد که به آقای بذرباش پست بدهد چرا باید از طریق مجلس صورت گیرد، در هرصورت اگر بذرپاش برای وزارت صمت معرفی می شد به وی رای اعتماد می دادم اما برای وزارت راه و شهرسازی به بذرپاش رای نمی دهم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس یازدهم ادامه داد: باید به این نکته واقف بود که وزارت راه و شهرسازی به عنوان وزارتخانه ای تخصصی، دامنه شمول و گستره آن از دورترین روستاهای کشور شروع و تا مرکز کشور ختم می شود؛ بنابراین کسی باید عهده دار این وزارتخانه شود که در این حوزه تخصص داشته و کار کرده باشد. از طرفی نیز با ساختارهای این وزارتخانه آشنا باشد. یک سال طول می کشد که وزیر پیشنهادی با ساختارها و وظایف این وزارت خانه آشنا شود.

وی افزود: برخی از سابقه موفق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دیوان محاسبات سخن می گویند که باید گفت حوزه کاری دیوان محاسبات نظارتی و جمع آوری گزارشات از شعب رسیدگی کننده و استان ها و ارائه آن به مجلس و نمایندگان است اما وزارت راه و شهرسازی یک وزارت خانه تخصصی است که باید وزیر پیشنهادی نیز تخصص و کارکرد کافی برای قبول مسئولیت این وزارتخانه را داشته باشد.

نظری خانقاه بیان کرد: البته وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی باید کارنامه مدرک دکتری و ابهامی که در خصوص سابقه ۲۰ ساله ایشان مطرح است را به نمایندگان مجلس ارائه کند وشفاف سازی کند. از نظر من رای به بذرباش به معنای ادغام مجلس در دولت است، اینکه قرار است مجلس با دولت همکاری داشته باشد نباید به معنای این باشد که مجلس هزینه دولت شود. متاسفانه در بسیاری از موارد جاده یک طرفه است و دولت همکاری لازم با مجلس را ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: نظر بنده این است که مجلس به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رای خواهد داد اما بنده به عنوان نماینده ملت و سوگندی که یاد کردم، عمکرد وی را متناسب با وزارت راه و شهرسازی نمی دانم. وظیفه نماینده حل کردن مشکلات مردم و پیگیری مطالبات مردم است.