پرداخت وام مسکن برای فرزند سوم خانواده ها +میزان تسهیلات، اقساط و شرایط بازپرداخت و نحوه دریافت

به گزارش فرتاک نیوز، اقساط وام مسکن فرزند سوم با کارمزد چهار درصد محاسبه می‌شود. از طرفی مهلت بازپرداخت حداکثر ۲۰ سال خواهد بود که البته متقاضی خودش تکلیف این مورد را روشن می‌کند و می‌تواند در مدت زمان کمتری برای بازپرداخت تسهیلات مسکن فرزندآوری اقدام کند. به‌این ترتیب محاسبه اقساط وام مسکن فرزند سوم نشان می‌دهد متقاضی باید در این مدت دقیقا ماهی ۹۰۹ هزار و ۹۱ تومان به بانک برگرداند. البته مثل همه تسهیلات قرض‌الحسنه در شیوه بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن فرزند سوم، رقم اقساط در ماه‌های ابتدایی هر سال یعنی ماه‌های اول و سیزدهم و بیست‌وپنجم و نهایتا ماه ۲۲۹ با ۱۱ ماه بعدی آن سال متفاوت است. مثلا در اولین ماهی که متقاضی وام مسکن فرزند سوم برای بازپرداخت اقساط اقدام می‌کند، باید هشت میلیون تومان قسط بدهد که البته این عدد در ماه‌های سیزدهم به هفت میلیون و ۶۰۰ و در ماه بیست‌وپنجم به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش پیدا می‌کند و نهایتا در ماه ۲۲۹ یعنی ۲۰ سال بعد به ۴۰۰ هزار تومان می‌رسد.

اقساط تسهیلات مسکن فرزند سوم نهایتا بعد از ۲۰ سال به ۲۸۴ میلیون تومان می‌رسد. یعنی متقاضی وام مسکن فرزند سوم بابت ۲۰۰ میلونی که می‌گیرد، در طی ۲۴۰ ماه ۸۴ میلیون تومان را به‌عنوان سود برمی‌گرداند.

وام مسکن فرزند سوم؛ شرایط دریافت
وام مسکن فرزند سوم به متقاضیانی که خانه ندارند، داده می‌شود. شرط مهم بعدی این است که تاریخ تولد فرزند سوم یا فرزندهای بعدی باید حتما بعد از سال ۹۹ باشد تا تسهیلات مسکن فرزندآوری به متقاضی تعلق بگیرد. تسهیلات مسکن فرزند سوم از محل سپرده‌های پس‌انداز و جاری قرض‌الحسنه نظام بانکی کشور تامین می‌شود و اساسا آن را یکجور تسهیلات برای خرید، ساخت و حتی اجاره مسکن می‌دانیم. طبق مصوبات شورای پول و اعتبار، وام مسکن فرزند سوم مثل همه تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود و متقاضی می‌تواند با داشتن فقط یک ضامن برای دریافت آن دست به‌کار شود. در بخشنامه بانک مرکزی آمده که متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن فرزند سوم برای دریافت آن باید اجاره‌نامه را به بانک ارائه بدهد. کسی که برای خرید خانه روی وام مسکن فرزند سوم حساب کرده، باید اول مبایعه‌نامه را تحویل بانک بدهد و بعد از انتقال سند، موفق به دریافت وام می‌شود. تسهلات مسکن فرزند سوم برای متقاضیان ساخت مسکن هم با شرط ارائه پروانه ساخت معتبر و ارائه اسناد مالکیت و اینجور چیزها پرداخت می‌شود.