پروژه‌های عمرانی را با تهاتر بخشی از املاک می‌توان به اتمام رساند/ بررسی بازنشستگی آتش نشانان

عضو شورای شهر تهران: پروژه‌های عمرانی را با تهاتر بخشی از املاک می‌توان به اتمام رساند/ بررسی بازنشستگی آتش نشانان

عضو شورای شهر تهران گفت: تصمیم گرفتیم که به طور مثال ۵۰۰ میلیارد تومان از املاکی که در اختیار شهرداری است و اموال غیر مولد محسوب می‌شود را تهاتر کنیم تا ۲۷ پروژه عمرانی مهم شهر تهران به سرانجام برسد.
پروژه‌های عمرانی را با تهاتر بخشی از املاک می‌توان به اتمام رساند/ بررسی بازنشستگی آتش نشانان

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس،  افشین حبیب‌زاده در جلسه علنی نوبت عصر امروز شورای اسلامی شهر و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران گفت: تحقق یا عدم تحقق چه ارتباطی با تهاتر بخشی از املاک در اختیار شهرداری با پیمانکاران جهت پیشبرد پروژه های نیمه تمام دارد؟ این یعنی تبدیل دارایی غیر مولد به دارایی مولد شهری که کالای عمومی محسوب میشود . تحقق یا عدم تحقق زمانی قابل طرح است که می‌خواهند عوارض یا درآمدی را کسب کنند. به طور مثال گفته می‌شود که می‌خواهند عوارض ساختمانی دریافت کنند که اگر پروانه کم صادر شود، این درآمد محقق نمی‌شود.

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما امسال تصمیم گرفتیم که به طور مثال ۵۰۰ میلیارد تومان از املاکی که در اختیار شهرداری است و اموال غیر مولد محسوب میشود را تهاتر کنیم تا ۲۷ پروژه عمرانی مهم شهر تهران به سرانجام برسد. حدود پنج سال از پروژه احداث زیرگذر گیشا می‌گذرد اما چقدر پیشرفت فیزیکی داشته است؟ مردم چند سال دیگر بایر خاک و مشکلات ترافیکی آن را تحمل کنند. همچنین پروژه استاد معین و بروجردی و دولت آباد و غیره .

وی با اشاره به برخی از این پروژه‌های مهم عمرانی افزود: اتمام این پروژه‌ها برای شهر تهران واجب است و همه همکاران این مساله را قبول دارند. به عنوان مثال  اگر بخشی از همین املاکی را که برای بهره‌برداری از محل تبصره ۶ ماده ۵۵ به اشخاص حقیقی یا حقوقی داده شده را تهاتر کنیم ، می‌توانیم این پروژه‌های عمرانی را به سرانجام برسانیم.

اختصاص بودجه برای پرداخت مابه تفاوت بازنشستگی آتش‌نشانان مشمول صندوق بازنشستگی شهرداری

حبیب‌زاده در ادامه  جلسه علنی نوبت عصر امروز شورای شهر در جریان بررسی پیشنهاد الحاق تبصره‌ای به بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران برای پرداخت مابه تفاوت بازنشستگی آتش‌نشانان به عنوان مشاغل سخت، گفت: در ارتباط با بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی که مصوب مجلس است، قانون لازم الاجرا است اما بخشی مربوط به کسانی است که بازنشسته صندوق شهرداری هستند که ما به تفاوت ان باید از سوی شهرداری پرداخت شود تا بتوانند در موعد مقرر بازنشسته شوند.

رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تعداد افرادی که خود تمایل دارند مشمول این قانون شوند، خیلی کم است و بهتر است این رقم ما‌به‌تفاوت را برای آنها مصوب کنیم.