پیشنهاد افزایش ۵٠ درصدی وام مسکن برای سال آینده

عضو هیات مدیره بانک مسکن و معاون امور اعتباری از پیشنهاد بانک مسکن برای افزایش ۵٠ درصدی تسهیلات مسکن در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سید محسن فاضلیان در نشست خبری افتتاح پروژه ٢٣۴ واحدی نگین دولت‌آباد درباره ضرورت افزایش سقف تسهیلات مسکن اظهار داشت: بانک مسکن محدودیتی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن بالاتر از سقف تعیین شده از سوی بانک مرکزی ندارد که این نرخ را در قرارداد‌های انفرادی از ٢٠٠ میلیون به ۴٠٠ میلیون و در مجموع به ٨٠٠ میلیون تومان برساند اما موضوع مهم توان مردم برای بازپرداخت این تسهیلات با توجه به میزان درآمد آنها است.

وی ادامه داد: به طور قطع باید تناسبی بین مدت زمان پرداخت اقساط و میزان اقساط و سقف تسهیلات وجود داشته باشد و این توازن برای سلامت بانک بسیار مهم است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن و معاون امور اعتباری از پیشنهاد بانک مسکن برای افزایش ۵٠ درصدی تسهیلات مسکن در سال آینده خبر داد و گفت: تورم مسکن قابل مشاهده و رصد است و پیشنهاد ما به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار افزایش سقف تسهیلات مسکن تا ۵٠ درصد است که اگر بانک مرکزی مجوز دهد سقف تسهیلات افزایش پیدا می‌کند اما باید توجه داشت که بانک مرکزی با هر میزان درصدی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن موافقت کند به همان میزان سقف اقساط و باز پرداخت هم افزایش پیدا می‌کند.