یونولیت سقفی : افزایش بهره وری با استفاده از یونولیت سقفی

یونولیت سقفی یکی از مصالح ساختمانی و مواد مصرفی در این صنعت است که میتواند هم بهره وری ساختمان را افزایش دهد و هم در هزینه ها صرفه جویی کند. در این مقاله درباره یونولیت سقفی و مزایای استفاده از آن توضیحات کامل می دهیم.

سرویس علم و تکنولوژی؛

اول از همه بیایید توافق کنیم که دیگر میتوانیم به ساخت و ساز بنا، صنعت بگوییم و آن را به مراتب گسترده‌تر از آن چیزی بدانیم که تصور میکنیم. این روز‌ها بازار ساختمان سازی بسیار داغ است. استفاده از متریال باکیفیت و در کنار آن کاهش زمان ساخت یک بنا، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. همچنین قیمت متریال‌هایی که برای ساخت و ساز استفاده میشود در گرانی و اوضاع نابسامان اقتصادی میتواند برگ برنده‌ای در دستان کسانی باشد که هوشمندانه ساختمان میسازند. اینطوری سود بیشتری هم به جیب خواهند زد. یکی از این متریال‌های مهم در صرفه جویی قیمتی و همچنین افزایش بهره وری ساختمان، استفاده از یونولیت سقفی است. چقدر با این محصول آشنا هستید؟

یونولیت سقفی چیست؟

وقتی داریم درباره ساختمان سازی حرف میزنیم و نوبت به سقف آن میرسد، باید حواسمان به مسائل زیادی باشد. این روز‌ها در سرتاسر جهان میگویند هرچه یک ساختمان سبکتر و در عین حال مقاومتر باشد، بهتر است و افراد بیشتری به دنبال آن خواهند بود. یکی از آن چیز‌هایی که وزن ساختمان را تا حد زیادی میتواند پایین بیاورد، سقف ساختمان است. اگر متریال آن را به درستی انتخاب کنیم، میتوانیم به این هدف دست پیدا کنیم. اینجاست که پای یونولیت سقفی به وسط می‌آید. این محصول به سقف ساختمان، وزن کم و در عین حال استحکام میبخشد. پلاستوفوم نام دیگر یونولیت است. در بتن ریزی سقف از آن استفاده میشود. رنگ یونولیت سقفی سفید است و از ویژگی‌های آن میتوان به عایق حرارت، صدا و رطوبت اشاره کرد.

ابعاد یونولیت سقفی

برای این که از یونولیت سقفی ساختمان استفاده کرد باید از طول ۲ متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاعی بین ۲۰ تا ۲۵یونولیت سقفی : افزایش بهره وری با استفاده از یونولیت سقفی سانتی متر بهره برد. اگر بخواهید برای سقف از تیرچه کرومیت استفاده کنید باید بین ۱ تا ۲ متر طول، ۶۵ سانتی متر عرض و ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر ارتفاع داشته باشد. یونولیت حفره دار را هم باید با طول ۱۱۰ سانتی متر، عرض ۵۰ سانتی متر و ارتفاع ۲۵ سانتی متر استفاده کرد. فوم سقفی اگر قرار باشد برای سقف استفاده شود که باید طول آن ۲ متر، عرضش ۵۰ سانتی متر و ارتفاعش ۱۵ سانتی متر باشد.
یونولیت سقفی : افزایش بهره وری با استفاده از یونولیت سقفی
مزایای استفاده از یونولیت سقفی چیست؟

حالا که این همه از خوبی‌های یونولیت سقفی گفتیم باید ببینیم مزایای این محصول در چیست که آن را نسبت به دیگر متریال ها، کارآمدتر میسازد. نگاهی به گزارشی که روابط عمومی شرکت عمران گستر برایمان آماده کرده بیندازید و ببینید استفاده از یونولیت سقفی چه مزایایی دارد:

۱. وزن بسیار سبکتر از دیگر متریال‌های مورد استفاده برای سقف

۲. قیمتی ارزانتر به نسبت دیگر متریال‌های مورد استفاده برای سقف

۳. بالا رفتن کیفیت بتن ریزی

۴. کاهش قابل توجه هزینه‌های مربوط به نیروی انسانی ماهر

۵. پایین آمدن هزینه بتن ریزی در پروژه

۶. فراهم شدن امکان لوله کشی در سقف‌های یونولیتی

۷. بالا رفتن سرعت پروژه

۸. صرفه جویی در هزینه‌ای که قرار است برای اسکلات ساختمان شود

۹. پایین آمدن قطر سازه‌های اسکلت فلزی و بتنی

۱۰. صرفه جویی در هزینه ساختن سقف‌ها به طور کلی

۱۱. صرفه جویی در حمل و همچنین باربری

۱۲. صرفه جویی در انباشت گچ، رابیس و خاک

۱۳. پایین آمدن مصرف آب به این خاطر که در نصب یونولیت سقفی نیازی به استفاده از آب نیست.

شرکت عمران گستر به طور تخصصی در امر تولید یونولیت‌های سقفی مشغول فعالیت است. اگر همانطور که دلمان برای مردمان دیگر شهر‌ها و مشکلات آبی شان میسوزد، اگر دلمان نمیخواهد هزینه بیش از حدی برای بتن بکنیم، اگر دنبال این نیستیم که پروژه ساختمانی مان مدت زیادی طول بکشد، استفاده از یونولیت سقفی همان کاری است که باید انجام دهید. استفاده از این محصول هزاران مزیت دارد و یک عیب هم نمیشود به آن گرفت. برای سفارش یونولیت سقفی نیز کارتان خیلی ساده است. تنها کافی است سری به وبسایت عمران گستر بزنید و از محصولاتشان دیدن کنید. این امکان برایتان وجود دارد که با کارکنان و کارشناسان عمران گستر مشورت کرده و درنهایت یونولیت سقفی مورد نیازتان را برای ساختمانی که میسازید، سفارش دهید. مراقب کیفیت ساختمانی که میسازید، باشید.