۲۸۰ هزار واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن در حال ساخت است

اکبر نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص مسکن روستایی طبق مفاد قانون و قانون جهش تولید مسکن باید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور احداث شود؛ تسهیلات مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد، بازپرداخت ۲۰ ساله و ضمانت سفته زنجیره‌ای سه نفره پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری شده تا سال ۱۴۱۰ دیگر هیچ‌گونه واحد روستایی غیر مقاوم در کشور وجود نداشته باشد، ادامه داد: در خصوص شهرها نیز تأکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی بر نقش آفرینی بنیاد مسکن در شهرها بود؛ بنابراین بالغ بر ۱۰۱ هزار واحد مسکونی در شهرهای مختلف کشور در حال ساخت و ساز است، ۱۱ هزار و ۲۳۰ واحد در بافت فرسوده تهران با همکاری شهرداری و در بافت فرسوده زابل، زاهدان، چابهار، مسجدسلیمان و مشهد نیز ۲۰ هزار و ۶۵۰ واحد در حال ساخت و ساز هستیم.

نیکزاد با اشاره به اینکه در شهرها و روستاهای کشور در مجموع ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است، تصریح کرد: در ۲۳ نقطه کشور که دچار حادثه سیل و زلزله شدند، ستادهای بازسازی فعال هستند؛ آخرین منطقه «خوی» بود و در تمامی این مناطق روند بازسازی با قوت پیش می‌رود.

وی ادامه داد: نقاطی که سیل و یا زلزله می‌آید، مأموریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا اتمام کار ساخت آخرین واحد مسکونی تداوم دارد؛ در حال حاضر در خوزستان منطقه‌ای به نام اندیکا، بندر امام و مسجدسلیمان داریم که همه در برنامه کاری قرار دارند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در تلاش هستیم تا مشکلات مسکن بخش روستایی مرتفع شود و قطعاً تا ساخت آخرین واحدهای مسکونی در اندیکا، بندر امام و مسجدسلیمان یا سایر نقاط کشور در کنار مردم هستیم.