۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دولت تدبیر و امید احداث شد

شهرکرد- ایرنا- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از توجه جدی دولت به حوزه مسکن نیازمند خبر داد و گفت: بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم احداث و به بهره‌برداری رسیده است.

علیرضا تابش روز پنجشنبه در نشست مشترک برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان چهارمحال و بختیاری که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، افزود: این تعداد واحد مسکونی با اختصاص اعتباری افزون بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان احداث ، تکمیل و بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: در حوزه بهسازی و همچنین جبران خرابی واحدهای مسکونی که در سیلاب اخیر دچار حادثه شده اند، نیز اقدامات خوبی از سوی دولت در دست انجام است.

تابش، ایجاد بنیاد مسکن را از دستاوردهای موثر انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی با جذب ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن در کشور احداث شده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آمار بهسازی واحدهای روستایی و جبران خرابی واحدهای ناشی از حوادث جدای از این آمار است.

تابش همچنین به روستاهای در معرض خطر و لزوم جابجایی یا تثبیت این روستاها نیز اشاره کرد و گفت: در چهارمحال و بختیاری ۲۵ روستا در چنین وضعیتی قرار دارد که مطالعات لازم برای جایجایی آن انجام شده و برای تصویب و تخصیص اعتبار به سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری به مانند سایر استان‌های کشور در ایجاد واحدهای مسکونی روستایی پیشگام هستیم و امید است این روند تداوم داشته باشد چراکه لیاقت مردم کشور بیش از این فعالیت‎ها است.

به گزارش ایرنا، انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد ۲ هزار واحد مسکونی نیازمندان و بازدید از طرح‌های مسکن روستایی از اهداف سفر روز پنجشنبه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به چهارمحال و بختیاری است.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نشست شورای اقتصادی مقاومتی و برنامه ریزی شرکت کرد و در برنامه بهره برداری از طرحهای اقتصادی ، آغاز ساخت واحدهای مسکونی نیازمند و دیدار از طرحهای اقتصادی مقاومتی شرکت می کند.