۶۳۳ کیلومتر از جاده‌های استان کرمانشاه امسال آسفالت شد

کرمانشاه – ایرنا – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در راستای بهسازی و کاهش تصادفات جاده‌ای ۶۳۳ کیلومتر از راه‌های استان، آسفالت، لکه‌گیری، روکش آسفالت، شانه‌سازی و چاله پرکنی شده است.

«فریبرز کرمی» روز شنبه به ایرنا افزود: در این مدت هفت ماه در ۲۵۲ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت رویه نهایی پیمانی و در ۱۲۳ کیلومتر روکش آسفالت رویه رگلاژی پیمانی انجام گرفته است.

وی درباره دیگر اقدامات آسفالتی انجام شده نیز گفت: شانه سازی آسفالتی به صورت پیمانی ۲۰ کیلومتر، لکه‌گیری آسفالت پیمانی ۱۱۰ کیلومتر و ۱۱۸ کیلومتر چاله پرکنی، لکه گیری، آسفالت رگلاژی موضعه ای به صورت امانی اجرا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه درباره تناژ آسفالت مصرفی نیز توضیح داد: تناژ آسفالت مصرفی بصورت پیمانی ۳۲۷ هزار و ۷۰۲ تن و تناژ آسفالت مصرفی بصورت امانی ۳ هزار و ۸۲۰ تن است.

کرمی همچنین جمع کل تناژ آسفالت مصرفی در سطح محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه ۳۳۰ هزار و ۵۲۲ تن اعلام کرد  و افزود: این تناژ رکورد جدیدی در زمینه تناژ آسفالت در سطح جاده های استان کرمانشاه است.

وی در پایان به ویژگی شاخص جاده‌های استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: جاده‌های استان کرمانشاه یکی از محورهای اصلی ترانزیت کالا و مسیر اصلی تردد زوار اربعین حسینی(ع) است بنابراین عملیات روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.