تعرفه خدمات مهندسی ساختمان در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران : تعرفه خدمات مهندسی ساختمان در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران از ابلاغ افزایش تعرفه خدمات مهندسی در سطح استان تهران خبر داد و گفت: تعرفه خدمات مهندسی ۲۵ درصد نسبت به تعرفه سال ۹۶ افزایش یافته است.
تعرفه خدمات مهندسی ساختمان در تهران ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ محمد طاهری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: پس از دستور وزیر راه و شهرسازی برای بررسی افزایش تعرفه خدمات مهندسی ساختمان توسط هیأت ۵ نفره استان تهران با تشکیل جلسه این هیأت در صبح امروز افزایش تعرفه خدمات مهندسی ساختمان در استان تهران تصویب و ابلاغ شد.

وی میزان افزایش تعرفه خدمات مهندسی ساختمان را ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۶ اعلام کرد و گفت: این افزایش حداکثر اختیارات هیأت ۵ نفره استان تهران است که پس از حدود ۳ سال عدم تشکیل جلسات این هیأت با پیگیری سازمان نظام مهندسی تهران تشکیل و موضوع تعرفه مورد بررسی کارشناسی و در نهایت تصویب قرار گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با بیان اینکه برای مساعدت در تحقق یکی از درخواست‌های مهم جامعه مهندسی باید از وزیر راه و شهرسازی تشکر کرد، گفت: در تحقق یکی از درخواست‌های مهم جامعه مهندسی مبنی بر واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی بر اساس تورم عمومی کشور باید از وزیر راه و شهرسازی تشکر کرد و باید از تلاش‌های هیأت رئیسه این سازمان و اعضای هیأت مدیره دوره هشتم نظام مهندسی تهران نیز یاد کرد.

طاهری از اجرای کامل مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها خبر داد و اظهار امیدواری کرد که سایر دغدغه‌های جامعه مهندسی به مرور و به نحو مقتضی حل و فصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان تهران اولین استان کشور است که پس از دستور وزیر راه و شهرسازی نسبت به افزایش خدمات مهندسی اقدام کرده است،‌ خاطرنشان کرد: هماهنگی میان نهادها موجب کاهش ورود افراد غیرصلاحیت‌دار به ساخت و ساز شده است. اما به هر حال علیرغم پتانسیل بالای تعداد مهندسان در کشور هنوز به طور کامل این موضوع به وقوع نپیوسته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران افزود:‌جای بسی تعجب است که علیرغم وجود ۵۰۰ هزار مهندس کشور و ۱۱۰ هزار مهندس در تهران بخش عمده‌ای از ساخت و ساز شهری توسط مهندسان انجام نمی‌شود.

طاهری گفت: هر چند که قانونگذار تاکید کرده است مهندسان دارای صلاحیت باید در ساخت و ساز ورود کنند اما می‌بینیم نبود نظارت و تعامل باعث شده افراد غیر صلاحیت‌دار وارد عرصه ساخت و ساز شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ورود افراد غیرصلاحیت‌دار موجب هدر رفت سرمایه‌های کشور می‌شود اما خوشبختانه در ماه‌های اخیر تعاملی که میان سازمان نظام مهندسی تهران با شهرداری ایجاد شده باعث شده توجه به افراد دارای صلاحیت‌دار برای ساخت و ساز شهری بیشتر شود.