آخرین وضعیت رسیدگی به “پل تاریخی دختر” در استان البرز اعلام شد

گروه استان‌ها- مدیر کل میراث فرهنگی استان البرز از مرمت پل تاریخی دختر کرج با گرم شدن هوا خبر داد.

فریدون محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد دلایل ناتمام ماندن مرمت و بازسازی پل تاریخی دختر کرج، اظهار داشت: متاسفانه در آذرماه سال گذشته پل تاریخی دختر کرج ریزش کرد و پس از ریزش پل؛ آقای مونسان وزیر وقت میراث فرهنگی و همچنین استاندار وقت از این محل بازدید کردند.

وی ادامه داد: در بازدیدهای انجام‌شده استاندار و وزارتخانه متعهد شدند تا مبالغی را برای مرمت اختصاص دهند، وزارتخانه مبلغ تعهدی را واریز کرد و با همان مقدار عملیات مرمت شامل لایه برداری، نصب داربست و نجات بخش‌ها و سفارش مصالح ساختمانی از آذربایجان غربی آغاز شد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان اینکه برای انجام عملیات مرمت باید مطالعات مرمت انجام می‌شد، بیان کرد: که طی مدت یک ماه این کار انجام شد و کار را آغاز کردیم.

محمدی در مورد بودجه تخصیص یافته برای مرمت این پل تاریخی، بیان کرد: متاسفانه سال گذشته شهرداری مبلغی که تصویب کرده بود را نداد و از استان هم بودجه را به مجموعه اختصاص ندادند.

این مسئول با اشاره به آغاز کار مرمت و دلایل تاخیر در آن، افزود: متاسفانه در سال گذشته به سرما خوردیم و کار نیمه تمام باقی ماند و امسال نیز استانداری مبلغی که تعهد داده بود را با کمی تغییرات به ما پرداخت.

وی تصریح کرد: وزارتخانه نیز مبلغ دیگری را به این پروژه اختصاص داد و شهرداری نیز قول مساعدت داده و در حالت کلی اعتبارات لازم برای مرمت این پروزه در در حال جذب است.

محمدی با اشاره به ادامه عملیات مرمت این پل تاریخی، یادآور شد:برای اتمام عملیات یک ماه فرصت نیاز داریم اما یک ماهی که در استان بارندگی نداشته باشیم و احتمالا زمان اتمام کاربه فصل گرما موکول شود.