استاندار: ۲۸ هزار پروانه ساخت در طرح ملی مسکن هرمزگان صادر شد

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در حاشیه چهارمین نشست شورای مسکن هرمزگان اظهار کرد: همچنین برای چهار هزار و ۶۰۰ واحد جدید مسکن در استان نیز با پیمانکاران و مجریان برای ساخت انعقاد قرارداد شده است.

وی در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بندرعباس نیز بیان کرد: الحاق یکهزار هکتار به شهر بندرعباس انجام شده و کارهای نهایی آن در حال انجام است و همچنین احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در آستانه عقد قرارداد قرار دارد.

صنایع و بنگاه‌های هرمزگان در احداث مسکن ورود کرده اند

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان تصریح کرد: با صنایع مختلف در جهت احداث مسکن تفاهم‌نامه امضا شده و یا در دست امضا داریم، سه بنگاه بزرگ نفت ستاره خلیج فارس، پالایشگاه نفت بندرعباس و فولاد هرمزگان به این طرح ورود کرده‌اند و باقی صنایع هم باید برای رقم زدن رفاه نسبی برای کارکنان و کارگران خود در این طرح شرکت کنند.

الحاق یکهزار هکتار به شهر بندرعباس انجام شده و کارهای نهایی آن در حال انجام است و همچنین احداث ۱۵ هزار واحد مسکونی در آستانه عقد قرارداد قرار دارد.

دوستی با تاکید بر لزوم واریز سهم آورده اولیه از سوی متقاضیان مسکن گفت: استان هرمزگان در مجموع ۵۰ هزار سهمیه شهری و ۱۵ هزار سهمیه مسکن روستایی دارد و این سقف در حال پر شدن است.

وی یادآورشد: اخذ مجوز جدید روند طولانی خواهد داشت، بنابراین از تمامی متقاضیان می‌خواهیم سهم آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی خود را واریز کنند تا فرصت خانه‌دار شدن را از دست ندهند.

میناب بهترین عملکرد در حوزه مسکن هرمزگان دارد

دوستی در ادامه افزود: ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن از این به بعد رسانه‌ای خواهد شد تا مردم عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی را در شهرستان‌های مختلف درنظر داشته باشند، تاکنون در حوزه مسکن شهرستان میناب با کسب امتیاز ۶۶ بهترین عملکرد را در این زمینه داشته است.

وی گفت: پس از میناب نیز شهرستان‌های بندرعباس با کسب ۵۹ امتیاز، بندرلنگه با ۴۸ امتیاز، بندرخمیر با ۴۱ امتیاز، بستک با امتیاز ۳۸، رودان با ۳۷، جاسک با امتیاز ۳۶، سیریک با امتیاز ۳۵، حاجی آباد با امتیاز ۳۴، پارسیان با امتیاز ۳۲ و بشاگرد با امتیاز ۲۸ در رده‌های بعدی اجرای طرح ملی مسکن قرار گرفته‌اند.