امضای تفاهم‌نامه ۴۰۰ میلیارد تومانی بهسازی راه‌‌ روستایی‌/ یک‌دهم بودجه نگهداری راه‌ها اختصاص می‌یابد

مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری چهارمین گردهمایی خیرین راه و ترابری که امروز با حضور معاونان وزیر راه در وزارت راه برگزار شد، گفت: در گردهمایی امروز تفاهم‌نامه جدید ۴۰۰ میلیارد تومانی احیا و آسفالت راه‌های روستایی امضا شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، چهارمین گردهمایی خیرین راه و ترابری امروز با حضور معاونان وزیر راه وشهرسازی برگزار شد.

در پایان این مراسم، محمدحسین میرشفیع، مشاور وزیر راه وشهرسازی در این‌باره اظهار داشت: سال گذشته ۴۲۰ پروژه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه نگهداری راه‌ها و بازسازی جاده‌ها اجرا شد.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری افزود: انجمن خیرین راه و ترابری از سال ۹۳ فعالیت خود را آغاز کرده است، در این مدت‌ ۸ هزار کیلومتر توسعه راه‌های روستایی و آسفالت، همچنین ۵۰۰ پل و تعداد زیادی نقاط پر‌حادثه‌ اصلاح ‌شده است.

میرشفیع ادامه داد: از سال گذشته ۴۲۰ پروژه جاده‌ای به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های کوچک و بزرگ آغاز شد که برخی از آنها هم‌اکنون نیز در دست اجرا است.

‌وی اظهار کرد: در گردهمایی امروز مبادله تفاهم‌نامه جدید ۴۰۰ میلیارد تومانی برای احیا و آسفالت راه‌های‌ روستایی انجام و امضا شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: آمار تلفات سوانح رانندگی ما به رقم سالانه ‌۱۶ هزار نفر رسیده است، طبق قانون باید سالانه ۱۰ درصد از میزان‌ تلفات سوانح رانندگی کاهش یابد اما هنوز اقدام مؤثری در این‌باره صورت نگرفته است.‌

وی اظهار داشت: با مشارکت انجمن خیرین و راه و ترابری و انجمن خیرین سلامت، ساخت ۱۰۰ پایگاه اورژانس جاده‌ای و آشکار‌سازی نقاط پرحادثه انجام می‌شود.

‌میرشفیع گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حوزه نگهداری راه‌ها بودجه‌ای ‌اختصاص می‌دهد اما بودجه محدود است،‌‌ ‌۲۲۰ هزار کیلومتر راه آسفالت ‌در کشور داریم اما فقط یک دهم بودجه نگهداری آن اختصاص می یابد بنابراین دولت در این موضوع در تنگنا‌ست.