بیش از یک هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در استان تهران افتتاح می‌شود

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «حسین جنتی» افزود: همزمان با افتتاح سراسری پنج‌هزار واحد مسکونی در ۱۷ استان کشور، در استان تهران به عنوان استان پیشرو در اعطا تسهیلات نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، یک‌هزار و ۹۱۷ واحد مسکونی در قالب ۲۱۸ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد افتتاح خواهد شد.

وی ادامه‌داد: روز پنجشنبه و در سالروز بزرگداشت سوم خرداد و حماسه آزادسازی خرمشهر، میزبان مقامات ملی و استانی، خبرنگاران و اصحاب رسانه در پروژه پایلوت (مجتمع ۵۲ واحدی زیتون در منطقه ۱۴ تهران) هستیم تا نمایشگر تحقق وعده های دولت سیزدهم در حوزه مسکن باشیم.

جنتی، تسهیلات اعطایی برای هر واحد در شهر تهران را ۴۵۰ میلیون تومان و در شهرهای استان ۳۵۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با سیاست‌های جدید وزارت راه و شهرسازی، این تسهیلات امروز به ۵۵۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی رسیده است و در افتتاح های بعدی رقم تسهیلات اعطا شده ۵۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خاطرنشان‌کرد: در مجموع ۲۱۸ پروژه افتتاحی، یک‌هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل نهضت ملی مسکن (تسهیلات مردمی نوسازی) اعطا شده است.