شوک به قیمت مسکن در پایتخت

به گزارش 9 صبح، منطقه 12 تهران جزو مناطق کهن و با قدمت پایتخت است که محله‌های مختلفی از جمله دروازه شمیران، فردوسی، بهارستان، ارگ پامنار، لاله زار و سنگلج را در دل خود جا داده است.این منطقه از شمال به خیابان انقلاب و از جنوب به خیابان شوش، از سمت شرق به خیابان هفده شهریور و از سمت غرب به خیابان حافظ متصل می‌شود.

یک مشاور املاک در منطقه 12 و در محله ایران به اکوایران می‌گوید:از شروع فروردین تا آخر ماه، حتی با اینکه مالکان با قیمت جدید ملک خود را به فروش گذاشته بودند معامله صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن پس از ورود به سال جدید گفت:« یک واحد تقریبا نوساز در محله ایران، که پیش از ورود به سال جدید، متری 55 میلیون تومان به فروش می‌رسید، هم‌اکنون به قیمت 80 میلیون تومان برای هر مترمربع رسیده است.»

به گفته وی، در ماه جاری حدود دو هفته است که بازار مسکن همراه با نوسانات دلار وارد شوک قیمتی شده است.

یک خانه در بهارستان با 58 مترمربع مساحت و 20 سال عمر بنا، 4 میلیارد و 200 میلیون و واحدی 75 متری در محله ایران با 10 سال عمر بنا، 5 میلیارد و 300 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ سخت می‌توان ملکی نوساز را یافت که هر متر آن زیر 95 میلیون تومان به فروش برسد.

آپارتمانی در دروازه شمیران با 181 مترمربع زیربنا و 15 سال ساخت، 12 میلیارد و 308 میلیون تومان و در میدان شهدا یک واحد با 143 مترمربع زیربنا و 5 سال عمر بنا، 11 میلیارد تومان آگهی شده است.

در دروازه شمیران برای فروش یک واحد 158 متری و نوساز، 13 میلیارد و 600 میلیون و در هفده شهریور جنوبی برای یک واحد 50 متری و یک سال ساخت، 11 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

جدول

تبلیغات