موافقت سازمان برنامه و بودجه با پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی

تهران- ایرنا- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد: تسهیلات نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در روستاها، سرانجام به دستور رئیس جمهور و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دولت با وجود مشکلات عدیده اقتصادی و در شرایطی که بار مالی سنگین پرداخت یارانه‌های نقدی را به دوش می‌کشد، با هدف رونق بخشیدن به ساخت و ساز مسکن مقاوم در روستاها در برابر حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله، نوسازی بافت فرسوده روستایی و ارتقای سطح کیفی زندگی روستاییان تصمیم گرفت سقف تسهیلات ساخت مسکن در مناطق روستایی را از ۱۰۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دهد.

آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور دیروز در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه بودجه خواستار مساعدت این سازمان با پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی شد و سازمان برنامه و بودجه نیز در اجابت دستور رئیس جمهور، با وجود برنامه جدی دولت برای جلوگیری از هرگونه فشار بودجه‌ای تورم زا موافقت کرد که سقف تسهیلات مسکن روستایی افزایش یابد.

بر اساس این گزارش از روز شنبه (هشتم مرداد) با ابلاغ رسمی بانک مرکزی به همه بانک‌های عامل، سقف مبلغ وام نوسازی و به‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از ۱۲۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت و فرآیند دریافت وام جدید در سراسر کشور برای متقاضیان آغاز می شود.

«اکبر نیکزاد» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی از تسهیل ایجاد شده در طرح‌های توسعه روستایی، به نمایندگی از جامعه روستائیان کشور از زحمات دولت مردمی دکتر رئیسی و مساعدت‌های سازمان برنامه و بودجه در ابلاغ این قانون تشکر کرد.