رییس راه و شهرسازی گناباد: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن ممنوع است

سعید خواجه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به درج آگهی های مربوط به خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن از سوی برخی شهروندان در نرم افزارهای مربوط به معاملات مسکن گناباد افزود:‌ خرید و فروش رتبه و امتیاز مسکن ملی در دفترخانه و بنگاه مشاوران املاک یا به هر طریق دیگری ممنوع بوده و منجر به تبعات حقوقی همچون ابطال پروانه کسب و اشتغال، لغو و ابطال معامله و لغو تمام امتیازات مربوط به ثبت نام مسکن ملی و طرح های مشابه برای این دسته اشخاص می‌ شود.

وی از شهروندان و متقاضیان نهضت ملی مسکن و متصدیان بنگاه معاملات املاک گناباد خواست که از هر گونه معاملات غیر قانونی امتیاز نهضت ملی مسکن خودداری کنند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گناباد نیز با هشدار نسبت به خرید و فروش امتیازهای زمین های طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: هرگونه معامله در این بخش غیرقانونی است.

ناصر چیتگر با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم و مالکان زمین های طرح نهضت ملی مسکن شهرستان گناباد افزود: هر گونه خرید و فروش این زمین ها تخلف محسوب می شود و با خریدار و فروشنده با دستور مراجع قضایی برخورد مقتضی صورت می گیرد.

از مجموع ۱۲ هزار و ۶۷۲ نفر که تاکنون در مناطق شهری این شهرستان برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، ۹ هزار و ۵۸۸ نفر دارای شرایط شناخته و پنج هزار و ۸۸۱ نفر تایید نهایی شدند.

زمین و واحد مورد نیاز برای ۲ هزار و ۳۶۵ متقاضی در ۱۱ سایت نهضت ملی مسکن مناطق شهری این شهرستان شامل شهرهای گناباد، کاخک، بیدخت و روشناوند تاکنون تامین شده و ۲ هزار و ۲۸۴ نفر چشم‌انتظار تامین زمین هستند.

تاکنون با ۶۸۳ متقاضی نهضت ملی مسکن روستایی در شهرستان گناباد قرارداد منعقد شده است.

شاخص جذب تسهیلات نهضت ملی مسکن مناطق روستایی در استان خراسان رضوی ۸۳ درصد و این میزان در گناباد ۹۷ درصد و بیشتر از شاخص استانی است.