ظرفیت مجریان ذیصلاح در طرح نهضت ملی مسکن خوزستان استفاده شود

سیامک صادقی هفشجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش انجمن سازندگان برای ورود مجریان ذی صلاح به طرح نهضت ملی مسکن در خوزستان گفت: مذاکرتی از سوی سازمان نظام مهندسی و انجمن صنفی سازندگان با اداره کل راه و شهرسازی استان برای ورود واستفاده از خدمات مجریان در پروژه مسکن ملی صورت گرفته است.

وی افزود: عموما پروژه نهضت ملی مسکن به صورت اجرای کار با مصالح است اما فعلا سیستم مجریان ذی‌صلاح به صورت پیمان مدیریتی و بدون تامین مصالح، درحال اجرا است لذا تاکنون رایزنی‌های انجام شده در اینخصوص جهت رفع موانع موجود به نتیجه نرسیده است.

رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های طراح و ناظر توانسته‌اند به بحث نهضت ملی مسکن ورود کنند، گفت: از سوی مجریان ذی صلاح نیز در تلاش هستیم تا باتعامل و هماهنگی با مسئولان استانی بتوانیم زمینه را برای ورود اعضای انجمن سازندگان مسکن و ساختمان به بحث مسکن ملی و ساخت و سازهای این طرح در خوزستان مهیا سازیم.

صادقی هفشجانی ادامه داد: قطعا برای افزایش کیفی ساخت و سازهای مسکن ملی نیاز است از ظرفیت مجریان ذی صلاح بومی استفاده شود و خواسته مشترک سازمان نظام مهندسی و انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان نیز این است که از ظرفیت و توانایی مجریان ذی صلاح استفاده شده و به این طرح ورود موًثر نمایند.

وی افزود: از مسئولان مربوطه استانی انتظار داریم تا با هماهنگی راهکاری را پیش بینی و تنظیم نمایند تا مجریان ذی صلاح بتوانند فعالانه و موثر در این طرح عظیم نقش آفرینی کنند و بدین ترتیب شاهد ارتقای کمی و کیفی ساخت و سازها در استان خوزستان باشیم.

رییس انجمن سازندگان مسکن و ساختمان خوزستان خاطرنشان کرد: چرخه فعالیت مهندسی در صنعت ساخت و ساز مسکن، با حضور مهندسان مجری به شکل قابل قبولی کامل می‌ گردد. البته برای تکمیل شدن نهایی این چرخه، باید موضوع نگهداری، مراقبت و پایش ساختمان مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شود لذا در طرح نهضت ملی مسکن حضور مجریان توانا و ماهر می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی از تشکیل و فعالیت مجریان ذیصلاح سپری نشده است، تاثیرات قابل توجهی براعمال نظارت بر روند ساخت و ساز به صورت منظم و دقیق‌تر داشته که این مساله کمک بسیار خوبی در ارتقای کیفیت ساخت و سازها و ایمنی خواهد بود.