عملیات اجرایی اولین پروژه تامین مسکن کارکنان صنایع کشور در ماهشهر آغاز شد

به گزارش ایرنا، ارسلان مالکی سه شنبه در مراسم کلنگ‌زنی اولین پروژه تامین مسکن کارکنان پتروشیمی امیرکبیر در ماهشهر بیان کرد: میزان ثبت نام متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن نشان از عقب‌ماندگی در بخش مسکن بوده که باید برنامه‌ریزی لازم را در این خصوص انجام دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر تامین زمین با روند درست و استانداردی پیش می‌رفت الان با کمبود زمین برای طرح‌های مسکن مواجه نبودیم. بر اساس قانون جهش مسکن، مهیا کردن بستر ساخت چهار میلیون مسکن به دولت تکلیف شده است.

مالکی با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن به همه جامعه هدف فاقد مسکن توجه شده است افزود: در طرح نهضت ملی مسکن برای افرادی که فاقد زمین هستند واگذاری در قالب انفرادی و گروهی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: واگذاری در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بازسازی سکونتگاه‌های درون بافت فرسوده، ارائه تسهیلات به مالکین زمین از جمله روش‌های پیش بینی شده در قانون جهش مسکن است.

وی یکی از روش‌های طرح نهضت ملی مسکن را تامین مسکن برای کارکنان و کارگران صنایع دانست و افزود: تاکنون برای ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب تفاهم‌نامه با واحدهای صنعتی کشور زمین تامین شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در طراحی و تامین مسکن کارگران صنایع همه استانداردهای زیست محیطی و شهرسازی، توجیه‌های اقتصادی و مسائل فرهنگی، اجتماعی لحاظ شده و به این شکل نیست که سکونتگاه‌ها در کنار صنایع و در مناطق آلوده طراحی شوند بلکه با استفاده از فناوری‌های نوین ساخت خواهد بود.

وی افزود: جانمایی و طراحی پروژه “صنعت‌ شهر” ماهشهر در زمینی به وسعت ۶۰۰ هکتار برمبنای محیطی همراه با آرامش و معنویت برای ساکنان خواهد بود. با توجه به اینکه خود مجموعه‌های صنعتی مدیریت پروژه‌ها را برعهده دارند، به تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن کمک می کنند.

مالکی در پایان گفت: طرح تامین مسکن کارکنان و کارگران پتروشیمی امیرکبیر با سرعت و براساس زمانبندی تعیین شده اجرا و واحدها به متقاضیان تحویل داده می شود.