پایان واگذاری مسکن مهر به متقاضیان در سال آینده

استاندار تهران از واگذاری ۱۰۰ درصدی واحد‌های مسکن مهر تا سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بند پی در پایان هفتاد و پنجمین جلسه شورای مسکن استان تهران در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه بررسی معضلات و مشکلات زیرساختی مسکن مهر در سطح استان تهران به ویژه برای معلولین در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه تصمیمات خوبی در جهت تسریع واگذاری این واحد‌ها اتخاذ شد.

وی افزود: مقرر شد سازمان آب و فاضلاب نسبت به تامین انشعاب واحد‌های مسکن مهر پردیس در اسرع وقت اقدام کند و تامین زیرساخت‌ها نیز در حوزه برق انجام شود.

وی ادامه داد: البته مدیران عامل شرکت‌های توزیع و انتقال برق و یا نمایندگان آن‌ها در جلسه امروز حضور نداشتند که مقرر شد این موضوع در نامه‌ای به وزیر نیرو اعلام شود.

بندپی اظهار کرد: بی تردید متقاضیان مسکن مهر از اقشار متوسط به پایین جامعه هستند که تمام دارایی و سرمایه خود را برای این مسکن‌ها داده‌اند لذا نیاز است که در جلساتی که موضوع بررسی زیرساخت‌های مسکن مهر است حتما نمایندگان دستگاه‌های اجرایی حضور داشته باشند.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در پرند در حوزه زیرساخت‌های برق ۴۰ درصد کار انجام شده و ۶۰ درصد باقیمانده است افزود: باید در اسرع وقت نسبت به تامین برق در این محدوده اقدام شود. در پردیس با توجه به همکاری‌هایی که توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده است کار به خوبی پیشرفته است، در اندیشه نیز مشکلی نداریم.

وی تاکید کرد: در شهرستان پیشوا و مسکن مهر معلولین، برای ۲۵۰ واحد قرارداد سه جانبه‌ای میان متقاضیان، پیمانکار و راه و شهرسازی بسته شده که متاسفانه پیمانکار در این پروژه حاضر به واگذاری نشده است. بر همین اساس مقرر شد که توسط محاکم قضایی و شورای تامین شهرستان، پیمانکار ملزم به واگذاری این واحد‌ها شود.

به گفته بندپی، ۱۲۵ واحد در پرند نیز متعلق به معلولین بهزیستی بود که تاکید شد این واحد‌ها تا پایان مهر امسال به متقاضیان واگذار شود.

استاندار تهران در خصوص زمان واگذاری کامل مسکن‌های مهر به متقاضیان در سطح استان تهران گفت: در حال حاضر در اندیشه ۱۰۰ درصد واحد‌های مسکن مهر تحویل متقاضیان شده، در پرند ۷۷ درصد، در پردیس ۴۳ درصد و واحد‌های در اختیار راه و شهرسازی نیز تا ۹۱ درصد تحویل متقاضیان شده، به این ترتیب به صورت میانگین در استان تهران ۷۶ درصد واحد‌های مسکن مهر تحویل متقاضیان شده و تا پایان سال جاری متوسط تحویل این واحد‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد و پیش بینی می‌کنیم در سال ۹۹، ۱۰۰ درصد این واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده شود.