۳۵۰ واحد مسکن ملی در استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد

محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا پایان سال جاری تکمیل ۵۴۰ واحد مسکونی در استان تکمیل و در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود، افزود: تمام تلاش ما بر این است تا همه واحدهای مسکن ملی را به شکل کامل و با کیفیت مناسب اجرا و تحویل دهیم و به هیچ وجه کیفیت را در ساخت مسکن فدای کمیت‌ها نخواهیم کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین با اشاره به واگذاری زمین مورد نیاز جهت احداث بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن گفت: در شهرستان‌های استان اردبیل ۹ هزار و ۴۷۲ متقاضی تایید نهایی شده و چهار هزار و ۷۷۴ متقاضی نیز نسبت به واریز وجه اقدام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمبود زمین برای ساخت مسکن در استان وجود ندارد، افزود: تاکنون تخصیص طرح و تامین زمین برای چهار هزار و ۹۰۰ متقاضی مسکن در شهرستان‌ها انجام شده و سه هزار واحد مسکونی در شهرستان‌ها در مرحله اجرای فونداسیون و یک هزار و ۳۵۲ واحد نیز در مرحله اسکلت سازه قرار دارد.

حیدری در ادامه بر لزوم همکاری بانک‌های عامل استان تاکید کرد و ادامه داد: ضروری است بانک‌های عامل با پرداخت به‌موقع تسهیلات در روند اجرای پیشرفت ساخت مسکن با توجه به اتمام فصل کاری اهتمام و جدیت داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به عقد قرارداد بانکی برای پرداخت تسهیلات مسکن ملی افزود: پرداخت تسهیلات به سه هزار و ۷۹۲ واحد مسکن با بانک‌های عامل عقد قرارداد شده و تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ نفر جهت دریافت تسهیلات مسکن در شهرستان‌ها به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی درباره اجرای طرح مسکن خودمالکی در استان هم گفت: تاکنون ۹ هزار و ۸۶۳ واحد در قالب چهار هزار و ۸۰۴ طرح برای دریافت تسهیلات خودمالکی در بانک‌های عامل ثبت درخواست شده که از این تعداد سه هزار و ۱۹۷ واحد در قالب ۸۴۸ طرح منجر به عقد قرارداد با بانک شده است.

حیدری اضافه کرد: پنج بانک عامل در پرداخت این تسهیلات مشارکت دارند و تعداد انعقاد قرارداد این بانک‌ها در سال گذشته به سه هزار و ۱۹۷ واحد رسیده است.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش ، سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در شهرستان‌های استان سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.