وزیر راه و شهرسازی روز مهندس را تبریک گفت

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرارسیدن پنجم اسفندماه، با تبریک روز مهندس، گفت: دولت سیزدهم با برنامه عملیاتی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی و تکمیل پروژه‌های عظیمی چون آزادراه تهران- شمال، اثری تاریخی از کیفیت مهندسی ایرانی با کمک همه مهندسان این سرزمین را به یادگار خواهد گذاشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» در پیامی به مناسبت  پنجم اسفندماه، روز مهندس افزود: پنجم اسفند به احترام تولد خواجه نصیرالدین طوسی از دانشمندان «معمار»، «ریاضیدان» و «منجم» بزرگ ایرانی، روز مهندس نامگذاری شده است. این روز بیانگر کاربرد «علم نافع» برای بشریت در ایجاد سازندگی و عمران است.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از پیام خود آورده است: وزارت راه و شهرسازی با نقش موثری که کیفیت و زیرساخت‌های حوزه مسکن و ساختمان و حمل‌و نقل دارد، در حیطه مهندسی از دستگاه‌های پیشرو قلمداد می‌شود.

وی در بخش دیگری از این پیام‌ اشاره کرد: مهندسی به‌کار بردن علوم و فنون به‌منظور طراحی یا توسعه زیرساخت‌ها، دستگاه‌ها، ماشین‌آلات یا فرآیندهای تولید و دیگر موارد است که طیف بسیار وسیعی از امور را در بر می‌گیرد. برای یک مهندس در ارائه و صدور خدمات فنی و مهندسی علاوه بر رعایت جنبه‌های فنی و اجرایی، توجه به موضوع اقتصادی نیز ضرورت فوق العاده دارد.

قاسمی عنوان کرده است: در جهان کنونی، ایران به عنوان کشوری در حال توسعه، باید از طریق تمرکز مهندسان جوان و کارآمد بر مزایای منابع فراصنعتی همچون «نوآوری‌های صنعتی»، «مهارت نیروی کار» و «ایجاد زیرساختار اطلاعات»، تجارت‌های موفقی را تجربه کند و ضمن ایجاد اشتغال مفید، بتواند به اهداف توسعه پایدار دست یابد.

وی همچنین در بخش دیگری از پیام خود آورده است: اتخاذ استراتژی پیشتازی در طراحی و ارائه راهکار برای رسیدن به شفافیت، عدالت محوری و کارآمدی می‌تواند دستاوردهای بزرگی برای کشورمان داشته باشد و این مهم به دست مهندسان جوان و متخصص این مرز بوم قابل انجام است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با برنامه عملیاتی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی و تکمیل پروژه‌های عظیمی چون آزادراه تهران-شمال اثری تاریخی از کیفیت مهندسی ایرانی با کمک تمام مهندسان این سرزمین را به یادگار خواهد گذاشت. روز مهندس را به تمام مهندسان سرزمینم که برای سربلندی ایران-اسلامی تلاش می‌کنند تبریک می‌گویم.