۹۲ درصد اعتبار وام مسکن روستایی گنبدکاووس جذب شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی صابری روز دوشنبه در نشست شورای مسکن گنبدکاووس، حوزه فعالیت مسکن روستایی را خودمالکی و انبوه سازی دانست و اظهار کرد: در بخش انبوه‌سازی ۲ پروژ ۴۲ واحدی تقی آباد و ۷۰ واحدی حاجی قوشان با پیشرفت فیزیکی ۶۸ و ۲۹ درصد در حال ساخت است که امیدواریم این پروژه‌ها آخر امسال تحویل متقاضیان شود.

رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس هم در این جلسه سهم امسال این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن را ۲ هزار و ۳۴۵ واحد اعلام کرد و گفت: با واگذاری ۱۰۰ هکتار به نام سازمان ملی زمین و مسکن برای این واحدها، عرصه مورد نیاز ساخت این خانه‌ها تامین شد.

قاسم شادکام افزود: تاکنون حدود ۱۳ هزار متقاضی گنبدی در نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند که شرایط اولیه ۹ هزار نفر از آنان تایید شد.

وی ادامه داد: پروژه ۲۰۰ واحدی مسکن نگارستان در مرحله اخذ پروانه ساخت قرار دارد و عملیات ساخت پروژه هزار واحدی طرح نهضت ملی مسکن در ضلع شرقی دانشگاه آزاد اسلامی هم بعد از اخذ مجوز شورای عالی معماری آغاز می‌شود.

رییس اداره راه و شهرسازی گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد: یک فاز از پروژه ۹۶ واحدی بهارستان تا هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار گنبدکاووس هم در این جلسه گفت: اجاره‌نشینی و نداشتن مسکن فشار روحی و اجتماعی زیادی را به مردم می‌آورد و با توجه به تاکید دولت برای خانه دار شدن تمام اقشار از جمله محرومان، بانک‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان باید برای تسریع در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند.

عبدالحمید گوگلانی از بانک‌ها خواست با افزایش تعامل با متقاضیان ساخت مسکن روستایی، سهم زیادی در سرعت گرفتن ساخت و تکمیل خانه‌‍‌های مشمول طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می‌رود که اجرای سریع و فراتر از برنامه آن در گلستان رویای مردم به خصوص نسل جوان برای حل مشکل خانه‌بدوشی و داشتن سرپناهی اختصاصی را به تحقق نزدیک کرده است.

استان گلستان ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که در ۱۴ شهرستان (۳۴ نقطه شهری و حدود یک هزار روستای دارای کد شناسایی) سکونت دارند ضمن اینکه ۲۳ شهر این استان شمالی جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر دارند که مشمول دریافت تسهیلات مسکن روستایی می‌شوند.