آمادگی شورای عالی استان‌ها برای ورود به مسکن استطاعت پذیر

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها آمادگی کامل دارد که بافت‌های فرسوده را اصلاح کند و می‌تواند در تأمین مسکن استطاعت پذیر نقش آفرین باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در اجلاسیه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه هیچ شبکه‌ای مردمی‌تر از شورای عالی استان‌ها وجود ندارد، گفت: نماد واقعی جمهوری اسلامی ایران در نظام شورایی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در هیچ دوره‌ای شاهد این مقدار نگاه مثبت به نظام شورایی نبوده‌ایم و درب هیچ وزارتخانه‌ای به روی ما بسته نبوده است.

سروری درباره فصل شوراها در قانون اساسی گفت: بیش از ده‌ها اصول قانون اساسی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به شوراها اختصاص یافته است.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: شوراها ۲۰ سال دیر شکل گرفتند و به شبکه اداری کشور سنجاق شد و بر همین اساس عقب ماندگی اساسی به وجود آماده است.

وی گفت: شوراها تمام توان خود را بر این می‌گذارند که یار دولت باشند در گذشته اعضای شورایی کشور در شورای اداری شرکت نداشتند اما اکنون گام مهمی برداشته شده و این مانع رفع شده است.

سروری با اشاره به اینکه شورای عالی استان‌ها می‌تواند پس از دولت لایحه به مجلس ارسال کند، گفت: هیچ مکانیزمی مبنی بر اینکه این اصل اجرایی شود وجود ندارد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اولین مطالبه شورای عالی استان‌ها این است که دستورات رئیس جمهور که در اجلاسیه شورای عالی استان‌ها مطرح کرد بار اجرایی پیدا کند.

وی ادامه داد: کمیسیونی به نام شهرداری کلانشهرها وجود داشت که می‌توانستیم موضوعات خود را به گوش دولت برسانیم اما این کمیسیون اکنون وجود ندارد و درخواست ما این است که این کمیسیون شکل گیرد.

سروری با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا باری از دوش دولت برداریم، اظهار کرد: مجلس، دولت و شورای عالی استان‌ها باید مدیریت یکپارچه شهری را قبول داشته باشند و هرچقدر دولت در این زمینه اعلام آمادگی کند ما آن را اجرایی می‌کنم.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: ۷۰ درصد اسناد و املاک کشور قولنامه‌ای است و بحث مسکن وعده دولت است اما شورای عالی استان‌ها آمادگی کامل دارد که بافت‌های فرسوده را اصلاح کند و می‌تواند در تأمین مسکن استطاعت پذیر نقش آفرین باشد.