اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند عزم جدی تمام دستگاه ها است

اهواز – ایرنا – سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن و معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند هم افزایی و عزم جدی تمام دستگاه ها است.

به گزارش ایرنا، ارسلان مالکی روز سه شنبه در نشست شورای مسکن خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: دولت سیزدهم از روز اول موضوع مسکن را پیگیری کرد تا افراد فاقد مسکن خانه دار شوند.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده، طرح نهضت ملی مسکن توسط مجلس به تصویب رسید در حالی که کمبود مسکن میراث دولت قبل است و باید این امر برطرف شود.

مالکی گفت: در این طرح تاکنون ۲۸ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن تعبیه شده است در صورتی که در دولت قبل برای تهیه مسکن مشکل داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن جنبه مردمی داشته و قرار است دولت و حاکمیت نیز بسترسازی مناسبی برای این طرح انجام دهند.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن به موضوع شهرک سازی در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: اداره کل راه و شهرسازی خوزستان باید نسبت به مکان یابی زمین های لازم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان دقت کند البته می توان از اراضی سایر دستگاه ها در این زمینه استفاده کرد.

وی عنوان کرد: هر کدام از واحدها بیش از یک میلیارد ریال خدمات زیربنایی نیاز دارند البته به خدمات روبنایی و غیر انتفاعی هم نیاز است.

مالکی گفت: ساخت چهار میلیون مسکن در کشور به این معناست که چهار شهر مشهد باید ساخته شود بنابراین این موضوع کار یک وزارتخانه نیست و سایر ارگان ها باید کمک کنند.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مسکن اولویت نخست دولت و مردم است، گفت: امروزه بحث مسکن در سایر کشورها ۲۰ تا ۲۵ درصد سبد خانوار را تشکیل می‌دهد اما در کشور ما و در قشر متوسط ۴۰ تا ۶۰ درصد و در اقشار ضعیف ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه سبد خانوار صرف خرید و اجاره مسکن می‌شود.

وی افزود: مسکن علاوه بر اینکه نیاز واقعی مردم و سیاست حاکمیت و دولت است یک تکلیف قانونی است.