بیش از ۴۰ کیلومتر عملیات آسفالت در جاده‌های کرمانشاه اجرا شد

«علی سلیمی» روز دوشنبه به ایرنا افزود: هدف از نگهداری راه‌ها؛ کاهش میزان خرابی جاده، افزایش عمر آسفالت محورهای مواصلاتی، کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه با تأمین سطوح عبور مناسب، مطلوب و همچنین ایجاد شرایط مناسب به منظور تأمین ایمنی راه‌ها است.

وی گفت: اقدامات مربوط به نگهداری راه‌ها در سه بخش لکه‌گیری و درزگیری، روکش آسفالت تقویتی و عملیات آسفالت حفاظتی انجام می‌شود.

سلیمی درباره درزگیری پلیمری گفت: این عملیات برای جلوگیری از نفوذ آب باران و آب‌های سطحی از محل ترک‌ها و نشست‌های حاصل از زیرسازی است و این اقدام سبب افزایش دوام روسازی و طول عمر مفید آسفالت می‌شود، که طی فروردین ماه سه هزار متر درزگیری پلیمری انجام شده است.

وی درباره دیگر اقدامات آسفالتی در سطح جاده های استان گفت: چهار کیلومتر روکش آسفالت رویه رگلاژی پیمانی، روکش حفاظتی اسلاری‌سیل پیمانی بطول چهار کیلومتر و چاله پرکنی، لکه گیری آسفالت رگلاژی موضعه ای به صورت امانی ۲۹ کیلومتر انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کرمانشاه در پایان عنوان کرد: تناژ آسفالت مصرفی بصورت امانی و پیمانی چهار هزار و ۱۴۹ تن طی فروردین ماه سال جاری بوده است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۲۵ هزار و ۴۵ کیلومتر مربع، یک و نیم درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه دارای هشت هزار و ۵۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراهی است که از این تعداد ۴۶۷ کیلومتر آن بزرگراه، ۴۷۳ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۹۱ کیومتر راه فرعی و پنج هزار و ۲۲۰ کیومتر راه روستایی است.

همچنین ۹۲ درصد حمل و نقل در استان کرمانشاه از طریق جاده، پنج درصد هواپیما و سه درصد با قطار صورت می گیرد.