ثبت‌نام صندوق پس‌انداز یکم مسکن متوقف شد

یک مقام مسئول بانک مسکن از توقف ثبت‌نام صندوق پس‌انداز یکم خبر داد.

به گزارش صدای بورس، محمدحسن مرادی، مقام مسئول بانک مسکن یادآور شد:‌ ثبت نام ورودی جدید صندوق پس انداز مسکن یکم متوقف شده است و متقاضیان شهرهای جدید که فاصله آنها تا تهران کمتر از ۶۰ کیلومتر است از جمله اندیشه، پرند و پردیس مانند مرکز استان تهران از تسهیلات ۸۰ میلیونی بهرمند خواهند شد. همچنین در شهرهای جدید فولاد شهر اصفهان و صدرا در فارس به سپرده‌گذاران صندوق یکم ۶۰ میلیون وام پرداخت می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه ورودی های جدیدی به صندوق افزوده نشد و از سوی دیگر منابعی هم تامین نشده بود، در این زمینه منابع مسکن مهر به کمک صندوق آمد که با امهال بانک مرکزی کسری منابع جبران شد.

معاون امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: افراد ذیصلاح مسکن مورد نظرشان انتخاب و به بانک برای خرید مراجعه و تسهیلات دریافت کنند البته با تورم و نوسانات بازار و شرایط مسکن هر چه زودتر مراجعه کنند به نفعشان خواهد بود.

مرادی تاکید کرد: در صندوق پس‌انداز یکم دیگر افتتاح حساب جدید نداریم. بانک مرکزی مدت فعالیت صندوق مسکن یکم را ۵ ساله تعیین کرده بود که عمر آن در خرداد ۹۹ به اتمام رسید و تا چند ماه هم فرصت دادیم.

به گفته وی، تمام کسانی که تا پیش از این ثبت نام کرده ولی تسهیلات را دریافت نکرده بودند بدون استثنا هر زمانی که به بانک مراجعه کنند، می‌توانند این وام را بر اساس همان مدل دریافت کرده و ما متعهد به پرداخت این تسهیلات به آنها هستیم.

بیشتر بخوانید:
بازگشت رشد به معاملات بورس در گروی اجرای تصمیمات

۱۹ خرداد سال ۹۴ با حضور عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی و مدیرعامل اسبق بانک مسکن، صندوق پس‌انداز یکم با افتتاح یک حساب رسما رونمایی شد.

حامد مظاهریان معاون وزیر مستعفی راه و شهرسازی چند روز قبلا از این رونمایی با تاکید بر این‌که افتتاح حساب صندوق پس‌انداز یکم مسکن اتفاق بسیاری مهمی است به تسنیم گفته بود: تلاش خواهیم کرد پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن را از سال جاری آغاز کنیم.

وی ادامه داد: برای این کار سپرده‌گذاران در حساب مختلف مانند صندوق جوانان، صندوق پس‌انداز و… که در انتظار دریافت تسهیلات هستند تحت شراطی می‌توانند از وام ۸۰ میلیون تومانی استفاده کنند.

وی با تاکید بر این‌که سازوکار استفاده سپرده‌گذاران از وام ۸۰ میلیون تومانی را بانک مسکن مشخص خواهد کرد، افزود: به دنبال عملیاتی کردن وام مذکور در سال جاری هستیم تا به مرور شاهد رونق بخش ساخت و ساز مسکن باشیم.باید سپرده‌گذاران بانک مسکن را تشویق کرد تا به این ترتیب وام ۸۰ میلیون تومانی وارد بازار شده و منجر به خروج این بخش از رکود شود.

منبع: تسنیم