ساخت سالانه یک میلیون مسکن شدنی است

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال شدنی است.

ساخت سالانه یک میلیون مسکن شدنی استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمد رضایی کوچی افزود: طرح جهش تولید مسکن با تصویب شورای نگهبان توسط رئیس مجلس شورای اسلامی در این هفته به‌عنوان یک قانون ابلاغ خواهد شد.
وی اضافه کرد: البته برای اجرای آن که به مراتب سخت‌تر از تصویب است جدیت و همراهی اعضای کابینه الزامی است و نه‌تن‌ها وزارت راه و شهرسازی، بلکه همۀ ارکان دولت باید در اجرای این طرح مشارکت بالا داشته باشند.
اقای کوچی گفت: این کمیسیون کاملاً بر اجرای طرح نظارت خواهد داشت و وزارت راه‌و‌شهرسازی به‌عنوان مجری و نمایندۀ دولت موظف است برنامه‌های این طرح را هرچه سریع‌تر به کمیسیون عمران ارائه نماید.
وی تصریح کرد: همت همه بر این خواهد بود که ساخت یک میلیون واحد در سال روی زمین نماند، چرا که نیاز کنونی کشور می‌طلبد چنین طرحی به اجرا برسد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود:با وجود مصالح ساختمانی موردنیاز و نیروی کار موجود در کشور، ساخت این میزان مسکن شدنی خواهد بود.
وی اضافه کرد: امروز وزیر راه و شهرسازی رسالت سنگینی بر عهده دارد و برای یک میلیون واحد در سال باید به‌صورت متوسط روزانه دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکن را عملیاتی کند و ازآنجاکه ساخت این میزان مسکن با تصویب شورای نگهبان به قانون تبدیل شده است، وزارت راه و شهرسازی موظف است راهکار‌های اجرایی این طرح را هرچه سریع‌تر به کمیسیون ارائه کند.
اقای کوچی گفت: یکی از مزیت‌های اجرای این طرح مناطق محروم و مناطقی است که مردم شرایط سخت‌تری دارند، ازاین‌رو نظارت مجلس کمک شایانی به جدیت در اجرای این طرح خواهد کرد.