ساخت ۱۵۰ هزار واحد استیجاری همزمان با اجرای قانون جهش تولید مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصویب آیین نامه اجاره داری در هیات دولت، تحول بزرگی در بازار اجاره بها ایجاد خواهد کرد، گفـت: برای بهبود وضعیت اجاره، ۱۵۰ هزار واحد استیجاری در قالب قانون جهش تولید مسکن با تسهیلات ویژه ساخته می‌شود.
ساخت ۱۵۰ هزار واحد استیجاری همزمان با اجرای قانون جهش تولید مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با راه‌حل‌های بهبود وضعیت اجاره بها، گفت: برای اولین بار جهت مدیریت بازار اجاره، آیین نامه اجاره داری حرفه‌ای را مطرح کردیم که در حال حاضر در هیات دولت بوده و در صورت تصویب، با ساخت واحدهای استیجاری ارزان قیمت، تحولات ویژه‌ای در حوزه اجاره داری ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در جریان بررسی نحوه اجرای قانون جهش تولید مسکن در شورای عالی مسکن برنامه‌ای جهت ساخت سالانه یک میلیون خانه، پیشنهاد احداث 150 هزار واحد اجاره‌ای را دادیم تا بتوانیم با ارائه مجوز تسهیلات و خدمات با قیمت تمام شده مناسب بسازیم تا برای بخش خصوصی هم جذابیت داشته باشد و مورد استقبال قرار بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت واحدهای قانون جهش تولید مسکن از امسال شروع خواهد شد اما تکمیل آنها بیش از یک سال زمان خواهد برد لذا عرضه واحدها به امسال نمی‌رسد، اما امیدواریم بازار اجاره سال آینده تا حدودی آرام تر باشد.

محمود زاده اضافه کرد: باید به این نکته هم توجه کنیم که کنترل بازار اجاره مسکن نیازمند قانون بوده و تاکنون در این زمینه قانونی نداشتیم و در این دو سال نیز به دلیل شرایط ویژه و شیوع ویروس کرونا از ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوباتی برای کنترل بازار اجاره بها درخواست کردیم.