ضرورت ایمن سازی و تجهیزکردن ساختمان به تجهیزات آتش نشانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رادیو تهران، در برنامه  شهر آفتاب از  آقای کامران عبدولی – معاون حفاظت و پیشگیری از حریق سازمان آتش نشانی درباره ایمنی ساختمانها پرسش کرد.

سوال: چرا ساختمان‌های ناامن اینقدر کش دار و کند هستند؟

عبدولی: همانطور که می‌دانید ساختمان‌های ناایمن به ساختمان‌هایی اطلاق می‌شود که متاسفانه در زمان ساخت ضوابط ایمنی و آتش نشانی در آن‌ها رعایت نشده و این‌ها در حال بهره برداری هستند.
یکی از دلایل اصلی آن همان بحث بهره برداری بودن این‌ها و دوم این که بالاخره موضوعات ایمنی و آتش نشانی برخلاف نگاه خیلی از دوستان و مسئولین، بحث‌های دو تا خاموش کننده و تجهیزاتی مثل اعلام حریق نیست. بهرحال اجرای ضوابط ایمنی و آتش نشانی که بیشتر آن حصولش بحث‌های معماری و سازگی هم هست در این ساختمان‌ها سخت هست، ضمن این که بهرحال فکر کنید که یک نفر مغازه و ساختمانی دارد که قبلا خریداری کرده و پایان کارش را هم گرفته، اما بهرحال آن زمان بحث ایمنی و اتش نشانی را نداشته الان یک مقداری در آن سبد‌های هزینه‌ای اش و بحث‌های ایمنی و آتش نشانی را نمی‌بیند، در صورتی که اگر نگاه عوض بشود و از نظر فرهنگ سازی افراد واقعا به این نقطه برسند که ایمن سازی و تجهیزکردن ساختمان به تجهیزات آتش نشانی یک طور سرمایه گذاری هست نه هزینه. اما نگاه این است که حتی شما می‌بینید که ساختمان‌هایی که الان جدید الاحداث هم هستند در حال ساخت هستند به روش‌های مختلفی برخی از افراد متاسفانه سعی می‌کنند ضوابط ایمنی و آتش نشانی را دور بزنند و به روش‌های دیگری این مسیر را رد کنند.