قاسمی: عقب ماندگی در حوزه مسکن بسیار زیاد است

شیراز- ایرنا-وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز موضوع مسکن در کشور در یک شرایط بحرانی است و در برخی شهرها ٧٠ درصد سبد خانوار به مسکن تعلق می گیرد و این نشان می‌دهد که شرایط خوبی نداریم و عقب ماندگی در این حوزه بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستم قاسمی روز شنبه در آیین کلنگ زنی ساخت ۴٠ هزار و ۶٢ واحد مسکن طرح نهضت ملی مسکن فارس در شیراز افزود: باید کاری کنیم که در حوزه مسکن یک جهش جدی اتفاق بیافتد.

او اظهار داشت:امروز عرضه و تقاضا در مسکن فاصله زیادی دارد و به ویژه طی هشت سال گذشته که مسکنی ساخته نشده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در دولت های نهم و دهم در بحث مسکن مهر ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار واحد شروع شد که کماکان حدود ٢٢٠ هزار واحد آن باقیمانده است.

قاسمی بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز بر اساس برنامه ظرف چهار سال چهار میلیون مسکن باید در کشور ساخته شود که تاکنون یک و نیم ملیون واحد در دست اجرا داریم و تا پایان سال به ٢ میلیون واحد خواهد رسید.

او گفت: در استان فارس نیز حرکت جدی و خوبی در بحث نهضت ملی مسکن آغاز شده و امروز شاهد آغاز ساخت افزون بر ۴٠ هزار واحد در این استان هستیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امسال شرایط اجاره مسکن در کشور مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد و اگر عرضه را افزایش ندهیم این مشکل تشدید خواهد شد و لذا باید مسکن تولید کنیم تا قیمت اجاره هم کاهش یابد.

قاسمی گفت: سیاست ما این است که در شهرهایی که زمین داریم مجوز ویلایی و یک طبقه به مردم بدهیم چرا که در برخی شهرهای کوچک که بلوک های چند طبقه ساخته ایم که به لحاظ اجتماعی مشکلاتی برای مردم ایجاد شده است.

افتتاح ۶ قطعه آزادراه شیراز – اصفهان تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی در خصوص روند پیشرفت آزادراه شیراز – اصفهان هم گفت: تلاش داریم که ۶ قطعه این آزادراه را تا پایان سال افتتاح کنیم.

قاسمی افزود: در بحث راه آهن و حمل و نقل هوایی براساس دستور رهبر معظم انقلاب برای تقویت این حوزه ها برنامه های در دست اجرا داریم.

او ادامه داد: وضعیت ناوگان هوایی کشور مطلوب نیست و ناوگان ریلی نیز عمر بالایی دارد که در این دو حوزه قراردادهایی با خارچ منعقد کرده‌ایم که امیدواریم با توجه به حمایت رهبر معظم انقلاب شاهد تحول در حمل و نقل کشور یاشیم.