لزوم پیگیری وزارت صمت برای تامین نیازهای کامیون داران و رانندگان حمل و نقل جاده‌ای

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در کارگروه پایش بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیون داران و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سی و ششمین جلسه کارگروه پایش به ریاست شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای معاونین وزیر صمت، کشور و نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه های مرتبط با موضوع حمل و نقل بویژه در زمینه تامین نیاز کامیون داران به لاستیک و روغن در تاریخ ۳ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک هفته حمل و نقل و روز راهدار به فعالان این بخش درخواست شرکتهای حمل و نقل رانندگان و کامیون داران در کمک و همراهی دولت برای رفع مشکلات ایشان در تامین لاستیک و روغن را شایسته دانسته و تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی اصلی در زمینه تامین کالاها و اقلام اساسی کشور از طریق تولید و واردات است.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان محور حوزه جابجایی کالا در بخش جاده ای حامی فعالان این بخشی و پیگیر نیازهای آنان است افزود: هماهنگی های لازم برای تحقق اهداف حمل و نقل، ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری در بخش جابجایی بار و مسافر و بهبود وضعیت معیشت صنعت رانندگان نیز توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و رصد این امور در کارگروه پایش تاکنون صورت گرفته و در آینده نیز با جدیت بیشتری به این امر اهتمام خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل را موتور محرک صنعت و اقتصاد کشور دانسته و بر لزوم ارتقاء کیفیت و خدمات قابل ارائه این بخش تاکید داشته و در عین حال لازمه آن را ایجاد بستر مناسب، پر بازده و با توجیه اقتصادی برای فعالان این بخش بیان کرد.

افندی زاده در سی و ششمین کارگروه پایش بر لزوم پیگیری و مساعدت وزارت صمت برای رفع کمبودها و تامین نیازهای کامیون داران و رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

در این جلسه عنوان شد که شرکتهای تولید کننده روغن موتور در برخی از پایانه‌های باری از جمله در پایانه‌های استان تهران قزوین و سیستان و بلوچستان مستقر شده اند.

همچنین مقرر شد در راستای تامین نیاز کامیون داران به روغن موتور و توزیع مناسب و بی واسطه روغن هماهنگی های لازم بین وزارت صمت و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای افزایش این مراکز در سایر استانها صورت پذیرد.

همچنین نیاز سالانه کشور به انواع لاستیک سنگین حدود یک میلیون و دویست هزار حلقه است که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد نیاز بازار از تولید داخل و ۷۰درصدمابقی از طریق واردات تأمین می شود که در این زمینه همکاری وزارت صمت، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اصناف مرتبط از الزامات برای توزیع عادلانه و بی واسطه این کالاست.

در ادامه و با توجه به وظیفه ذاتی کارگروه پایش برای رصد وضعیت حمل و نقل و رفع مشکلات و موانع اصناف و کامیون داران و فعالان بخشی حمل و نقل، مقرر شد جلساتی با محوریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و با حضور وزارت صمت، وزارت کشور، اصناف و شرکت های تولید کننده لاستیک و روغن اصلاح فرآیند توزیع این محصولات برگزار و نتایج در جلسه آتی این کار گروه ارائه شود.