مسکن سازانی که بی مسکن هستند

قزوین|رئیس انجمن صنفی استادکاران و کارگران صنعت ساختمانی شهرصنعتی قزوین گفت: کارگران ساختمان که مسکن سازهستند خودشان فاقد مسکن می باشند چراکه حمایتی از قشر کارگر نمی شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز ، حسن نوروزی افزود: انجمن در سال ۸۹ تاسیس شده و ۱۱سال است فعالیت می نماید و تمام صنوف ساختمانی را شامل می شود.

وی بیان کرد:22 هزار نفر با داشتن کارت مهارت عضو این انجمن هستند که از این تعداد ۱۳هزار نفر بیمه فعال هستند.

وی اضافه کرد: کارگران ساختمانی بزرگترین صنف کارگری کشور محسوب می‌شوند که می‌توانیم مواردی از جمله بیمه کارگران و همچنین آموزش‌های مهارتی را با تشکیل کارگروه های ویژه پیگیری و عملیاتی کنیم.

ریئس انجمن صنفی استادکاران و کارگران صنعت ساختمانی شهرصنعتی قزوین عنوان کرد:راه اندازی سایت جامع آسان کار برای کارگران فصلی واستادکاران ساختمانی وسیار می تواند ثبات شغلی ودستمزدی را دربرداشته باشد.

نوروزی گفت: طبق توافق با نظام مهندسی درتلاش هستیم  داشتن کارت مهارت برسرساختمان الزامی شود تا اگرکم کاری صورت گرفت استادکار نیز متضرر شود.

وی در خصوص مشکلات بیمه‌ای کارگران ساختمانی گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رفت دولت همانگونه که در رسانه ملی اعلام کرد، زمینه کمک به کارگران بیکار شده را فراهم کند اما هیچ کمکی به کارگران بیکار نشد کمکی که جامعه کارگری انتظار داشت ازصندوق تامین اجتماعی بعنوان بیمه بیکاری به آنها پرداخت شود.

نوروزی بیان کرد:کارگران ساختمانی انتظار داشتند، حداقل در این اوضاع بیکاری دولت به وعده‌های خود عمل کند. متاسفانه هیچ وعده‌ای عملی نشد بلکه مشکلاتشان بیشتر هم شد.

ریئس انجمن صنفی استادکاران و کارگران صنعت ساختمانی شهرصنعتی قزوین همکاری و همیاری مسوولان در جهت رفع مسایل و مشکلات اعضای این انجمن را خواستار شد و افزود: قرارداد کاری و فهرست بهای دستمزدها ،کاهش بازنشستگی به 20سال از مهمترین خواسته ها و مشکلات کارگران ساختمانی است که می خواهند با یک تعرفه مصوب مشغول شوند.

وی گفت: نمایندگان مجلس ومسئولین به جای شعار بوسه بردستان کارگردرعمل حمایت خود را ازقشر کارگری اثبات نمایند.