نیاز ۱۲ میلیارد تومانی ساخت اورژانس جدید در نهبندان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ساخت اورژانس جدید نهبندان از اولویت‌ های این دانشگاه است که برای تکمیل آن ۱۲ میلیارد تومان نیاز است.

 

دهقانی فیروز آبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: ساختمان جدید اورژانس نهبندان هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت دارد که با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی برای تکمیل این طرح حدود ۱۲ میلیارد تومان نیاز است.

او افزود: توسعه اورژانس شهرستان نهبندان در قالب طرح تحول سلامت، سال ۱۳۹۴ با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان در دستور کار قرار گرفت که آن زمان تنها فونداسیون بخشی از آن اجرا شد.

دهقانی فیروز آبادی بیان کرد: از سال ۱۳۹۷ سرعت دادن به ساخت اورژانس نهبندان در اولویت دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و در کنار آن بخش “آی. سی. یو” را هم اضافه کرده ایم و زیربنای آن از ۷۰۰ متر به هزار و ۴۰۰ متر افزایش یافت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره تخصیص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی وزارت بهداشت به تکمیل این طرح عنوان کرد: دانشگاه هم ۴۰۰ میلیون تومان تخصیص داد و ادامه ساخت اورژانس ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ با پیمانکار جدید آغاز شد.

او بیان کرد: در سال ۱۳۹۸، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را وزارت بهداشت و ۴۰۰ میلیون تومان را هم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ادامه ساخت اورژانس نهبندان تخصیص داد تا کار متوقف نشود.

او ادامه داد: از ابتدای امسال هم یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی دانشگاه در اختیار پیمانکار قرار گرفته که در مجموع ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت اورژانس جدید نهبندان تخصیص داده شده است.