واحدهای نهضت مسکن ملی استان اردبیل تحت نظارت کامل فنی اجرا می‌شود

محبوب حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ نگرانی در نظارت فنی واحدهای مسکن ملی وجود ندارد و تاکنون هم تخلفی در روند اجرایی طرح‌های مسکن استان مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: با هماهنگی و تلاش‌های مسئولان استان، عملیات ساخت مسکن در قالب طرح نهضت ملی از ابتدای امسال سرعت گرفته و مقرر است واحد های مسکن ملی در مدت ۲۴ ماه اجرایی و تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: تلاش ما بر این است تا سه ماهه اول سال ۱۴۰۴ طرح‌های نهضت ملی مسکن تکمیل شده و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

حیدری با اشاره به احداث ۱۵ هزار واحد مسکن در شهرک سلیمانی اردبیل افزود: در شهرک شهید سلیمانی ۱۵ هزار واحد مسکن احداث می‌شود که ۱۳ هزار واحد آن به مرحله عقد قرارداد رسیده است و پی ریزی بیش از هفت هزار واحد اجرایی شده است.

وی همچنین در باره واگذاری زمین برای ساخت مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت گفت: بر اساس قانون جوانی جمعیت ۲۰۰ متر مربع زمین جهت ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای فرزند سوم در این استان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت یک‌هزار و ۷۰۷ نفر در این استان ثبت‌نام کردند که از این تعداد برای ۹۲۵ متقاضی تشکیل پرونده شده و ۶۲۱ متقاضی یک قطعه زمین ۲۰۰ متری در چهار شهر نمین، لاهرود، جعفرآباد و خلخال دریافت کردند.

وی افزود: بر اساس این طرح مقرر است تا پایان سال یک قطعه زمین ۲۰۰ متری برای ۲۳۰ متقاضی دیگر هم در استان واگذار شود.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.