چهارهزار خانه برای خانوارهای دارای ۲ معلول در کشور ساخته می‌شود

اهواز- ایرنا – مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و مدیر کل حساب ۱۰۰ امام(ره) گفت:تفاهم نامه ساخت چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول سال جاری وارد مرحله عملیاتی می‌شود.

به گزارش ایرنا فرهاد خاکی پور روز شنبه در بازدید از پروژه در دست اجرای ۵۲ واحدی مسکن شهر شیبان در ۱۰ کیلومتری شمال اهواز افزود: تفاهم نامه ساخت این تعداد مسکن با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، بهزیستی ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و راه و شهرسازی به زودی امضا می‌شود تا هریک از طرف‌های تفاهم نامه به تعهدات خود عمل کنند.
وی گفت: بخشی از اعتبار مورد نیاز ساخت این واحدها نیز از محل آورده متقاضیان تامین خواهد شد.
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور در ادامه افزود:در تفاهم نامه قبلی بنیاد مسکن ، راه و شهرسازی ، بنیاد مستضعفان ، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بهزیستی ساخت ۱۴هزار و ۳۲۲ واحد مسکن شهری و روستایی در دستور کار قرار گرفت که از این تعداد ۱۱هزار و ۲۰۰واحد احداث شده و در اختیار خانوارهای دارای ۲ معلول قرار گرفت و بقیه واحدها در صورت تامین زمین ، مساعدت بین بخشی دستگاه‌های اجرایی و آورده متقاضیان ، در سال جاری عملیات اجرایی آنان شروع خواهد شد.
خاکی پوربا اشاره به اینکه انجمن خیرین مسکن ساز کشور تاکنون ۲۱هزار واحد مسکن شهری و روستایی را با کمک های مردمی در اختیار خانوارهای محروم و فاقد مسکن قرار داده است افزود:پنج هزار واحد دیگر با میانگین ۳۶درصد توسط این انجمن در حال ساخت است که امیدواریم با تزریق آورده متقاضیان و همکاری نهادهای اجرایی کشور این واحدها به سرانجام برسند و در اختیار خانوارهای فاقد مسکن قرار گیرد.

راه اندازی انجمن خیرین مسکن ساز در سراسر کشور
مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و مدیر حساب ۱۰۰ امام(ره) گفت: انجمن خیرین مسکن ساز در سراسر استان های کشور با هدف کمک به تامین مسکن خانوارهای شهری و روستایی فاقد مسکن راه اندازی شده است.
خاکی پور افزود:خیرین نیکوکار کشور می‌توانند در حد بضاعت خود برای تامین زمین ، مصالح ساختمانی و کمک های فنی ، این انجمن را در تحقق اهداف خود برای تامین مسکن برای خانوارهای فاقد مسکن یاری کنند.
به گزارش ایرنا مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز کشور و مدیر حساب ۱۰۰ امام(ره) در بازدید از پروژه ۵۲واحدی شیبان که توسط انجمن خیرین مسکن ساز خوزستان برای خانوارهای محروم و فاقد مسکن در حال ساخت است مسایل فنی و پیشرفت فیزیکی این پروژه را مورد بررسی قرار داد.
وی تامین بقیه آورد متقاضیان ، گرانی مصالح و افزایش دستمزدها را از دلایل پیشرفت کند این پروژه بیان کرد و خواستار برطرف شدن موانع پیشرفت ۸۰درصدی این پروژه تا پایان سال جاری شد.
تامین مسکن مناسب برای خانوارهای فاقد “مسکن و “بدمسکن” در مناطق شهری و روستایی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰امام(ره) است.
حساب ۱۰۰ امام(ره) همزمان با تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) راه اندازی و افتتاح شد تا به خانه دار شدن خانوارهای محروم شهری و روستایی کمک کند.