۱۱۰ قطعه زمین با کاربری مسکونی در شهر ورامین به نهضت ملی مسکن پیوست

تهران- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از واگذاری ۱۱۰ قطعه زمین در محدوده شهر ورامین به نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «خلیل محبت خواه» در این زمینه اظهار داشت: بیش از پنج هکتار از زمین پلاک ۲۶/۱۰۷ واقع در شهر ورامین موسوم به «مزرعه شمسی» در طرح نهضت ملی مسکن وارد شده است.

وی ادامه‌داد: پلاک مذکور واقع در شهر ورامین در راستای ماده ۹ قانون زمین شهری در سال ۱۳۶۹ از سوی دولت با نمایندگی اداره کل مسکن تملک شد که سند تک‌برگ این قطعه زمین در سال ۱۴۰۰ با طی کردن مراحل حقوقی و قانونی و پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت املاک و حقوقی اداره کل و راه و شهرسازی جنوب شرق به نام دولت و به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

محبت‌خواه تصریح‌کرد: معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در قالب برنامه های کمیسیون ماده ۵ و قانون جهش تولید مسکن از ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن بهره برده، بلافاصله اراضی در قالب ۱۱۰ قطعه با کاربری‌های مسکونی، تجاری، آموزشی، فرهنگی و فضای سبز تفکیک شده، در کمیسیون ماده ۵ استانداری تهران مطرح و مصوب شد.

وی گفت: در راستای نصاب مالکانه به مالکانی که در سال‌های گذشته از نظر حقوقی ذی‌نفع بودند قطعاتی از مزرعه شمسی واگذار شد تا این دسته از شهروندان نیز از حقوق قانونی خود برخوردار شوند.

محبت‌خواه بیان داشت: ما از همه ظرفیت‌های قانون جهش تولید مسکن در حوزه منافع ملی و شهروندی بهره خواهیم برد و در این مسیر آماده مذاکره با نهادهای دولتی، نیمه دولتی و مالکان بخش خصوصی هستیم.