۳۳ هزار روستای کشور از نعمت راه آسفالته برخوردار هستند

جیرفت – ایرنا – معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از بهرمندی ۳۳ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت راه روستایی آسفالته خبر داد و گفت: تقریبا هفت هزار راه در روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور فاقد آسفالت است.

به گزارش ایرنا، خداداد مقبلی روز شنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان جیرفت، تعداد راههای روستایی بالای ۲۰ خانوار کشور را ۴۰ هزار روستا برشمرد و افزود: طبق سرشماری جمعیتی سال ۹۵ و آمار روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور، حدود ۳۰ هزار کیلومتر راه روستایی نامناسب و فاقد آسفالت در کشور وجود دارد که بیشتر در نقاط کوهستانی و سخت گذر قرار دارند.

وی ادامه داد: طبق برآورد سال ۱۴۰۱ برای تکمیل راههای روستایی فاقد آسفالت کشور ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور استان‌های کم برخوردار در زمینه توسعه راه‌های فرعی و روستایی را شامل کرمان، کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی و سمنان اعلام کرد.

مقبلی با بیان اینکه سازمان راهداری تمام توان خود را برای ساماندهی و احداث راههای روستایی در کشور بکار گرفته است، بر احداث و تکمیل محورهای روستایی با درصد پیشرفت بالا و نیمه تمام تاکید کرد.