بذرپاش اراده، انگیزه و برنامه منسجم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را دارد

کرمانشاه- ایرنا- نماینده مردم شهرستان سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: بذرپاش از اراده، انگیزه و برنامه منسجم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برخوردار است.

حجت الاسلام «سیدجواد حسینی کیا» در گفت و گو با ایرنا افزود: عموم نماینده‌های مجلس با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موافق هستند و امیدواریم بذرپاش تصدی این وزارتخانه که از اهمیت بالایی جهت تامین مسکن مردم ایران برخوردار است را برعهده بگیرد.

وی در ادامه گفت: بذرپاش از اراده و انگیزه لازم همراه با برنامه منسجم جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن برخوردار است، می تواند با تشکیل تیم های کاربلد، مجرب و متخصص شعار طرح کلان ساخت مسکن برای محرومان را محقق سازد.

حسینی‌کیا اضافه کرد: یکی از ویژگی های وزیر پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی، قدرت بالای رایزنی ایشان است که در صورت معطوف کردن این رایزنی ها به سمت هیات وزیران، در اجرای پروژه های بزرگ این حوزه موفق خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نامه رسمی معرفی بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکشنبه ۱۳ آذر در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

طبق آیین نامه داخلی مجلس، وزیر پیشنهادی به مدت یک هفته فرصت حضور در کمیسیون‌های تخصصی برای ارایه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات را دارد؛ بر این اساس جلسه بررسی صلاحیت بذرپاش روز چهارشنبه (۱۶ آذر) برگزار می‌شود.

مهرداد بذرپاش متولد ۱۳۵۹ در تهران است که در سال ۱۳۷۷ در رشته مهندسی صنایع، گرایش تولید صنعتی در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته و در سال ۱۳۸۲ فارغ‌التحصیل شد و دوره کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه علامه طباطبایی به پایان رساند. وی دکتری تخصصی (PhD) خود را در رشته مدیریت تکنولوژی در دانشگاه علامه طباطبایی گذراند.

بذرپاش اکنون ریاست دیوان محاسبات کشور ایران را بر عهده دارد. همچنین صاحب امتیاز و مدیرمسوولی روزنامه وطن امروز، نماینده مردم تهران در مجلس نهم شورای اسلامی، قائم‌مقام بنیاد تعاون سپاه، معاون اجتماعی و امور استان‌های ستاد اجرایی فرمان امام، رییس هیات مدیره بنیاد اجتماعی احسان، مدیرعامل شرکت توسعه صنعت و معدن تدبیر، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان ملی جوانان، مدیرعامل سایپا، مدیرعامل پارس خودرو، مشاور اجتماعی رییس‌جمهور از دیگر مسوولیت‌هایی است که پیش از این بذرپاش به عهده داشته است.

پیش از این در دولت سیزدهم، رستم قاسمی تصدی وزارت راه و شهرسازی را بر عهده داشت که به دلیل بیماری در روزهای اخیر از سمت خود استعفا داد.